תקשורת ומדיה

ידיעות אחרונות תשלם פיצויים ב-200 אלף שקל? "מאיימת על עיתונאים"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות, יחד עם ועדי עיתונאי קבוצת ידיעות, עתרו לביה"ד האזורי לעבודה בת"א על מנת שיורה להנהלת הקבוצה להחיל את ההסכמים הקיבוציים והתנאים הכלולים בהם על עובדי YNET, ולנהל מו"מ עם נציגות העובדים ביחס לתנאי העסקת עובדים בטרם ביצוע צעדים חד צדדיים במערכת, זאת אחרי טענות קשות מאוד כלפי הקבוצה
מערכת ice |  1
בניין ידיעות אחרונות (צילום ויקיפדיה, freepik)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות, יחד עם ועדי עיתונאי קבוצת ידיעות, עתרו היום (חמישי) לביה"ד האזורי לעבודה בת"א על מנת שיורה להנהלת הקבוצה להחיל את ההסכמים הקיבוציים והתנאים הכלולים בהם על עובדי YNET, ולנהל מו"מ עם נציגות העובדים ביחס לתנאי העסקת עובדים בטרם ביצוע צעדים חד צדדיים במערכת.
המו"מ עם הנהלת קבוצת ידיעות אחרונות הגיע למבוי סתום לאחר שהאחרונה מסרב, כל על פי הארגונים, להחיל את כלל ההסכמים הקיבוציים של עובדי ידיעות על עובדי YNET ומקדמת שינויים מבניים חד צדדיים בתנאי העסקת העובדים בקבוצה.
 
כזכור, ביולי 23 הודיעה הנהלת ידיעות כי בכוונתה לערוך שינויים מבניים ולאחד את מערכת החדשות של YNET עם מערכת החדשות של ידיעות אחרונות, דבר המשפיע על מאות עובדים מקרב שתי המערכות.
היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים והעיתונאיות עו"ד אמיר בשה, ציין בעתירה כי: "ההנהלה מסרבת לסיים את המו"מ הקיבוצי בישורת האחרונה שלו ופועלת לשינוי סדרי עבודתם של הצלמים ושל עובדים נוספים בצורה חד צדדית, בניסיון פסול להחתימם על הסכמים אישיים, תוך פגיעה בהתארגנות העובדים, מעל ראשה של נציגות העובדים, ואיננה פועלת בהתאם לחובותיה בדין בכל הנוגע להחלת ההסכמים הקיבוציים על כלל העובדים".
לטענתו, "ההנהלה מאיימת על עובדים ומטעה אותם, נוקטת בכוחניות ובחוסר תום לב, משנה באופן חד צדדי סדרי עבודה ומשמרות, דורשת מהצלמים לחתום על כתבי ויתור גורפים לפיהם אין להם כל טענות נגד ההנהלה, משנה באופן חד צדדי תגמול החזרי הוצאות, דורשת חתימה על הסכם עם סעיף הקובע כי הוראות ההסכמים הקיבוציים אינם חלים על העובדים ומחריגה הצלמים מחוק שעות עבודה ומנוחה".
בנוסף, טוענים בארגון העיתונאים והעיתונאיות כי בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים, הנהלת ידיעות מנעה ב-13 במרץ את כניסת ארגון העיתונאים והעיתונאיות לאסיפת הסברה קצרה בפני העובדים, ללא כל הפרעה לעבודה. הארגון מסר כי הוא מבקש מביה"ד לקבוע כי על קבוצת ידיעות להימנע מפעולות לסיכול התארגנות העובדים או להשפעה עליה ולשלם פיצויים בסכום של 200 אלף שקל בגין הפגיעה בהתארגנות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרקבון מקומה 3 (ל"ת)
    בומי 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור