תקשורת ומדיה

מסלול עוקף נתניהו לסגירת אל ג'זירה: המהלך של הציונות הדתית נחשף

סוכות הגיש הסתייגות לחוק למניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה, לפיה הסמכות במקרה של סגירת ערוץ אל ג'זירה תעבור מראש הממשלה לשר התקשורת. הנימוק: רוה"מ כבר תמך בסגירת הערוץ
דוד זולדן | 
אלמוג כהן, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אלכס קולומויסקי, יונתן זינדל)
הועדה לביטחון לאומי התכנסה היום (שני) לדון בהצעת החוק למניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה. על פי הצעת החוק בה דנו חברי הועדה, אם שוכנע ראש הממשלה כי שידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור ועדת השרים לנקוט הליכים משפטיים נגדו.
על פי הצעת החוק, רוה"מ ושר הביטחון יוכלו להורות לספק תכנים על הפסקת שידור של ערוץ זה, סגירת משרדי הערוץ הנמצאים בשטח ישראל,  תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכנים, והסרת או הגבלת גישה לאתר האינטרנט של הערוץ.
טרם הדיון הגיש חבר הועדה לביטחון לאומי ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הסתייגות לפיה הפעלת הסמכויות הללו על ערוץ אלג'זירה תהיינה בסמכות שר התקשורת בלבד.
כדי להסביר מדוע השינוי נחוץ והסמכות על סגירת ערוץ אל ג'זירה צריכה לעבור מראש הממשלה לשר התקשורת הביא סוכות את דבריו של ראש הממשלה  עצמו בהם נתניהו נימק את החשיבות שבסגירת התחנה.
"בשנת 2017, בעקבות תפקידו המרכזי של ערוץ אלג'זירה באלימות בהר הבית, הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי "רשת אל-ג׳זירה לא מפסיקה להתסיס לאלימות סביב הר הבית" ו "פניתי מספר פעמים לגורמי אכיפת החוק בדרישה לסגור את משרד אל-ג'זירה בירושלים. אם הדבר לא יתבצע בגלל פרשנות משפטית, אפעל לחוקק את החוקים הנדרשים כדי לסלק את אל-ג'זירה מישראל" - כתב סוכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה