תקשורת ומדיה

יעקב ברדוגו חוטף: "שקרן אני עשיתי את זה"

מנהיג הפנתרים השחורים שהלך לעולמו השבוע לא זכה כמעט לאזכור בתקשורת ומגיש ערוץ 14, יעקב ברדוגו זעם על כך ומי שנפגע עמוקות מברדוגו היה דווקא הכתב שהקדיש לביטון דקות של חסד ציון נאנוס 
דוד זולדן |  2
ציון נאנוס, צ'רלי ביטון, יעקב ברדוגו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מסך ערוץ הכנסת)
כתב חדשות 12, ציון נאנוס, לא מוחל על כבודו וסותר את מגיש ערוץ 14 יעקב ברדוגו, שאמר כי אף אחד מהערוצים המרכזיים לא נתן מקום לפועלו וקורות חייו של צ'רלי ביטון, ממייסדי הפנתרים השחורים, שהלך לעולמו בתחילת השבוע.
נאנוס ציטט את ברדוגו ושילח נגדו חיצי ביקורת: "ברדוגו בתכנית הרדיו שלו פשוט משקר שקר גס ובוטה: 'ציפיתי שערוצים 11,12,13 יספרו על צ׳רלי ביטון. חיפשתי ונאדה, שום מילה'. 'היו מילים פשוטות', הוא אומר, לא משהו ארוך יותר״. איזה שקרן מסית. אצלנו ב-12 עשיתי כתבה של כמעט 7 דקות במהדורה המרכזית".
חבר הכנסת לשעבר צ'רלי ביטון, ממייסדי תנועת "הפנתרים השחורים" ופעיל חברתי למען זכויות בני עדות המזרח, נפטר (שבת) בגיל 76. ביטון נולד בקזבלנקה שבמרוקו ב-1947, וכשהיה בן שנתיים עלה עם משפחתו לישראל. המשפחה התמקמה בשכונת מוסררה בירושלים, שם גדל עם ששת אחיו.
ב-1971 נמנה ביטון עם מייסדי תנועת המחאה המזרחית "הפנתרים השחורים" ושימש מזכיר התנועה. בתחילת דרכה התאגדו החברים בתנועה, קומץ נערים ירושלמים מעוטי השכלה, במחאה מקומית נגד אפליית משפחות קשות יום מעדות המזרח. אחר כך הפכה ההתארגנות לתנועת שמאל מזרחית, שילבה מאבק עדתי ומעמדי – וחתרה להקמת מדינה פלסטינית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טרללת בתשקורת
    כרוב 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נא נוססס לא רלוונטי, ברדוגו צודק
    סגור
  • 1.
    כמעט 7 דקות כתבה? תתבייש נאנוס
    אורי 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אחד מראשי מחאת קפלן היה ניפטר, היהוא עשרות כתבות עם בני משפחתו עם צילומים שלו מכל זווית הייתם עושים אותו קדוש מעונה. ציון תבין שרואים לכם כבר מזמן אתם לאט לאט הופכים להיות לא רלוונטיים
    סגור