בארץ

פרשת האזרח שהתחזה לקצין בכיר: "לציבור מגיעות תשובות"

לאור הפרשייה בה הצליח אזרח לחדור לדיוניים סודיים בעמדות הפיקוד של צה"ל ואף שיתף גורמים שונים במידע שקיבל, פרשן בישראל היום מעלה פוסט זועם לחשבון הטוויטר שלו וכותב:  "במקום לטייח ולהשתיק את הפרשה, לציבור מגיעות תשובות"
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
לאחרונה נחשפה פרשייה חמורה במיוחד, בה אזרח ישראלי הצליח לחדור לדיונים סודיים בעמדת הפיקוד של צה"ל במהלך השבועיים הראשונים למלחמה. בהמשך הדבר התגלה והוא נעצר. היום (ראשון), אריאל כהנא, פרשן ישראל היום, העלה לחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) ציוץ זועם במיוחד: "במקום לטייח ולהשתיק את הפרשה, לציבור מגיעות תשובות".
"על פי הודעת שב"כ, "המתחזה השיג גישה *למידע סודי ברמת סיווג גבוהה, תיעד מידע מסווג בדרכים שונות*, ובמספר הזדמנויות אף *חלק מידע סודי עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך". מתוך כך, הוא שאל: "מיהם אותם גורמים אזרחיים וצבאיים, ומה הבעיה להגיד את שמם ותפקידם? האם מדובר בעיתונאים שעובדים ברשתות זרות?".
בהמשך הוא הוסיף בדאגה: "האם אכן מדובר רק ב"מתחזה" שעכשיו גם אומרים שאינו כשיר לעמוד לדין או שהפרשה הרבה יותר רצינית, והשימוש בסעיף הנפשי מאפשר לטייח את הפשלה? 4. כי תבינו, להתחזות זה דבר אחד – דברים כאלה אכן קורים. אבל, "להצטרף לפעילות צה"ל", ולא סתם פעילות אלא כזו שבה "מידע סודי ברמת סיווג גבוהה" - כלומר לגבור על כל נקודות הביקורת והשומרים שבדרך - "לתעד את המידע בדרכים שונות", ואז "לחלוק אותו עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך" – זה כבר רמה אחרת".
 
עוד הוא כתב כי אלמוג כהן חשף את הפרשה, וגורמים מסוימים מנסים "להלך עליו איימים". לסיכום אמר: "הטיוחים האלה עולים בחיי אדם, ואילו לציבור יש זכות לדעת את האמת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה