בארץ

סא"ל במיל': "ישראלים יוכלו להסתובב בעזה בלי נשק ובלי לפחד"

מה עושים עם רצועת עזה? – זה היה הנושא בפאנל הביטחוניסטים שנערך היום באשקלון. עו"ד ניצנה דרשן לייטנר: "אם לא נחסום את צינור הכסף, החמאס יזדחל בחזרה לעזה"
מערכת ice | 
ועידת הבטחון של ישראל (צילום דניאל סטרבו)
פאנל בנושא "הדור שאחרי: מה עושים עם רצועת עזה?" התקיים היום (חמישי) באשקלון במסגרת "ועידת הביטחון של ישראל – מצב מלחמה" בהובלת תנועת "הביטחוניסטים" בשיתוף המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.
בפאנל לקחו חלק סא"ל במיל' מוריס הירש (חוקר בכיר בביטחוניסטים), ח"כ לשעבר רות וסרמן לנדה, מומחית למרחב הערבי, אור יששכר, סמנכ"ל מחקר ותוכן בביטחוניסטים, ועו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מנהלת ארגון 'שורת הדין'. הפאנל התקיים בהנחיית העיתונאי עופר חדד.

סא"ל במיל' מוריס הירש: "אני יודע שאני נשמע בעל חלומות אבל אני רוצה לראות מצב שבו ישראלי יכול להסתובב בכל מקום בעזה בלי נשק, בלי לפחד ולגור בכל מקום כאילו עזה היא חיפה, ירושלים או תל אביב. זאת המציאות הביטחונית שאנחנו צריכים לייצר שם. שאין שום איום על מדינת ישראל ואזרחיה. שהאנשים בבארי, נחל עוז וכיסופים יכולים לחיות בלי לפחד ולרוץ לממ"דים כל 2 שניות. לא רק שלא יהיו לאויב יכולות לתקוף אותנו אלא גם רצונות וכוונות".
ח"כ לשעבר רות וסרמן לנדה: "אני חושבת שהתפיסה שאין לנו מה לעשות לגבי הכוונה שלהם היא שגויה ביסוד שלה. אין ספק שהנושא הצבאי הוא הנושא החשוב והקריטי והמסה הקריטית. אין ברירה, צריך לנקות את המקום הזה מעשרות אלפי לוחמים. ואז אתה נשאר עם אוכלוסייה שעברה הסתה פסיכית במסגדים, בקייטנות ובתי הספר וזה ממומן על ידי האו"ם, ארה"ב והאיחוד האירופי".
עוד הוסיפה: "אנחנו לא נהפוך אף אחד ציוני וזאת לא המטרה. זאת מערכת חינוך נוראית אבל הגורם שמממן ומאפשר אותה הוא לא גורם פלסטיני אלא גורם מערבי. לכן כאשר אני מדברת על היום שאחרי, אז לצד המרכיב הצבאי, האינטרס הישראלי הוא כבר להנדס מציאות בה כל מערכת העברת המסרים משתנה מהקצה אל הקצה. הרבה אנשים אומרים לי שזה נאיבי. אני לא נאיבית. זה בר השגה".
אור יששכר: "תמיד מספרים לנו ששלום עושים עם אויב. זה לא נכון. שלום עושים עם אויב שרוצה לעשות שלום. איחוד האמירויות רצו לעשות שלום. הוא מתבטא במיליארדי דולרים בסחר, טיסות חופשיות ומערכת החינוך שלהם. למה שישראל תנהל את מערכת החינוך בעזה ביום שאחרי? למה שלא נשלב את איחוד האמירויות שעשו את זה מצוין וגם מגיעים עם הבנה של העולם הערבי".
עו"ד ניצנה דרשן לייטנר: "מלחמה בטרור חייבת להיעשות בהרבה אספקטים. אבל אם אתה לא חוסם להם את צינור החמצן שלהם, את צינור הכסף, אתה מחייה אותם בחזרה. החמאס יזדחל בחזה לעזה. הם נמצאים באיו"ש ובחו"ל, לכן חמאס תמיד יישאר כרעיון. אלא אם כן אתה מצמית אותו לגמרי והדרך היא כמו שישראל עשתה בתחילת האינתיפאדה. ידענו להיכנס לתוך הבנקים ולקחת בכוח את המזומנים, להפציץ את הבנקים מהאוויר רק בגלל שהם מחזיקים כספים בשביל ארגוני הטרור. ידענו גם לחסל את אנשי הכספים. ואז פתאום השתנה הדיסקט. פתאום חשבנו שאנחנו יכולים לשחד את הטרור בתמורה לשקט. השתגענו לגמרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה