בארץ

שיכון ובינוי בעסקת ענק: זה הסכום שיקבלו עבור קריית המודיעין

לאחר שנודע כי 'שיכון ובינוי' חתמו על הסכם מימון לפרויקט ה'קמפוס' – להקמת קריית המודיעין של צה"ל בנגב.  כעת נודע כי החברה תקבל עוד חצי מיליארד שקל עבור תפעול המתחם

מערכת ice | 
תמיר כהן, יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי. הדמיה: גיא איגדרא אדריכלים (צילום סיון פרג')
לאחר שקבוצת 'שיכון ובינוי' הודיעה כי חתמה על הסכם מימון לפרויקט ה'קמפוס' – להקמה תפעול ותחזוקה של קריית המודיעין של צה"ל בנגב. בנק 'דיסקונט' ו'הראל ביטוח ופיננסים' הובילו את סינדיקציית האשראי בהיקף של כ-4.2 מיליארד שקל, בה השתתפו גם ׳עמיתים׳ ׳כלל׳, ׳מנורה מבטחים׳ והפניקס'.
הקמפוס יאכלס כ-12,000 חיילים וקצינים מיחידות איסוף, מודיעין, סייבר וטכנולוגיה, וכן את יחידות המטה של אגף המודיעין. בקמפוס צפויים לשרת למעלה מ- 12,000 אנשי קבע וחיילים בסדיר, והוא יקלוט את יחידות האיסוף, המודיעין, הסייבר והטכנולוגיה, וכן את מטה אגף המודיעין ומערך ההדרכה שלו, הפרוסים היום באזורי ביקוש בגוש דן ובבסיס המרכזי בגלילות.
הקמת הקמפוס, שאותו מוביל מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון בהובלתו של מר אלון יפרח ואגף המודיעין בצה"ל, היא אבן הדרך המרכזית בתוכנית הלאומית להעברת מחנות צה"ל דרומה. 
ברבעון השלישי של 2023, רשמה שיכון ובינוי רווחי שיא של 762 מיליון שקל המיוחסים לבעלי המניות, אך אלה הגיעו בעיקר כתוצאה מרווח חד פעמי של 1.2 מיליארד שקל ממכירת החזקותיה בחברת הזכיין בכביש אגרה בטקסס, ובנטרולו הייתה החברה מסכמת עוד רבעון הפסדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה