בארץ

בן כספית לוחם צדק: "הבריונים התנפלו על הרמטכ"ל"

"הקרקס הביביסטי לענייני ביזוי ומציאת אשמים שאינם נתניהו": בן כספית התייחס בטורו השבועי במעריב, לפיצוץ בקבינט המדיני-בטחוני שנערך השבוע, שם תקפו השרים את הרמטכ"ל הרצי הלוי בצעקות
מערכת ice |  10
בן כספית (צילום טוויטר/ בן כספית, pixabay)
בטורו ב"מעריב" מדבר היום (שישי) העיתונאי בן כספית על שרי הממשלה (להם הוא קורא בריונים) שהתנפלו אתמול על הרמטכ"ל. "למה כל זה קרה?", כתב. "כי הרמטכ"ל העז להקים צוותים שיתחקרו את הכשלים המבצעיים והמודיעיניים של הצבא". 
עוד ציין כספית כי תחקיר ה-7 באוקטובר הוא עניין צה"לי פנימי ונתון אך ורק בסמכות הרמטכ"ל. "הבריונים התנפלו אתמול על הרמטכ"ל למרות שידעו שאין לצוותים המקצועיים שהקים הרמטכ"ל שום קשר למה שנדרש ברמה הלאומית אחרי המלחמה. תוך כדי הדיון המביש, הודיעו כמה שרים ש"הבטן שלהם מלאה" על הצבא תחשבו רגע על עצם האמירה, אנחנו במלחמה". 
עוד הזכיר כספית כי זוהי אולי שעתה הקשה ביותר של ישראל וזה לא הזמן לתקוע מקלות בגלגלי צה"ל. שר הבטחון ניסה להגן על הרמטכ"ל. אך בן גביר וסמוטריץ' מיהרו לקטול אותו. "שני אלו מבינים בתחקירים צבאיים". ציין בציניות. "בממוצע הם שירתו בצה"ל ארבעה חודשים בערך".
עוד הזכיר כספית ציטוטים מתוך הדיון הסוער בו רגב אמרה: "יש לנו בטן מלאה על הצבא ואנחנו מתאפקים. טרופר ענה לה: "גם לנו יש בטן מלאה על הממשלה שלכם ואנחנו מתאפקים. אני לא מתערב לצבא איך לנהל את זה".
גלנט ניסה להגן ולהרגיע: "אל תשתלחו בצבא, תנו לו לנהל את התחקירים המבצעיים כפי שהוא רואה לנכון" ואילו בן גביר אמר: "זה הכל הקונספציה שלכם, אתם נותנים למופז שהוביל את ההתנתקות". גנץ מנסה להסביר לו: "זה תחקיר מקצועי, מה הקשר להתנתקות ולקונספציה, זה לא תחקיר מדיני, זה תחקיר מבצעי". 
לסיכום אמר ראש הממשלה נתניהו: "צריך לעצור, נמשיך בפעם אחרת". על עובדה זו, כתב כספית: "ברור, ביבי. אנחנו יודעים שתמשיך פעם אחרת. אתה התחלת את כל זה, ואתה גם תמשיך. הוא לא כשיר. נקודה".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ביריונים באנדסטיימנט.מדובר בחבורת אפסים
    בת לביא 01/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה למדינה שראש הממשלה שבה והשרים שהוא מגבה אגב כך כפי שגיבה את בנו יאיר שנכנס לישיבת הממשלה ומול כל השרים רכן על ארבע כמו כלב וצרח על ביבי . ומה היה לאביו להגיד? את אותו משפט מגבה שאמר על השרים. כדאי להקשיב לשרים כדי להקשיב ליאיר כדאי להקשיב לשרה כדאי להקשיב ל.... אולי כבר תפנים ביבי שכדאי להקשיב בעם שמאס בך גם בארהב כבר הבינו שאתה לא בקו הבריאות הנפשית והם מתפקדים כהבוגר האחראי. לך ביבי לך לך מארצך וממולדתך הארץ האהובה שלנו אותה אתה הורס ומשחיט כל חלקה טובה בה לך. אגב כך של נעליך בפני הרמטכל שעושה את עבודתו נאמנה .
    סגור
  • 9.
    כספית ידוע שזה רעל (ל"ת)
    רמי 01/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מסתכלים במראה …
    משה 01/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלק מהישראלים מסתכלים במראה ורואים דמות דומה מאד לאמסלם , וטורי וכל מיני גועל נפש מהסוג הזה … ולמרות שהם נגעלים או מתביישים הם חייבים לבחור אותם .. כי זה אומר משהו על עצמם ועל המשפחה שלהם …
    סגור
  • 7.
    בן כספית
    שלומית 01/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם השנאה שלו לביבי לה היתה מזמן לא היו מתיחסים אליך. עיתונאי סוג אפס
    סגור
  • 6.
    כספית הכיל במשך שנים את עמנואל רוזן המטרידן הסדרתי.
    סידהרתא 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתי לדרג המדיני אסור להעביר ביקורת תקיפה על הרמטכ"ל שלהזכירכם נבחר במחטף לפני הבחירות ע"י לפיד. לא לשכוח שהרמטכל כוכבי היה עסוק בזמן כהונתו בכתיבת ספר וקידומו של אותו הספר.
    סגור
  • 5.
    את אסון מירון עוד לא חקרו אז למה לעסוק בטבח?
    זיוי 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריונים באבו אבוהא. בן כספית שם לכם מראה.
    סגור
  • 4.
    פפפחחח....לוחם צדק ??? שיקבל סרטן !!! (ל"ת)
    אסף 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כספית היקר
    אודי 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיק עם השנאה שלך לממשלה ונתניהו. ביקורת - כן, שנאה -לא!!!!
    סגור
  • 2.
    ממתי גבלס כספית לוחם צדק הוא רק רוצה להשמיד יהודים (ל"ת)
    מושחתי המשפט 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ה״בריונים״ מנסים למנוע את הקרקס בו הנחקר חוקר את עצמו
    מסביר פנים 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ונחשו מי תומך בקרקס הזה?
    סגור