בארץ

"עושה צדק עם אלפי הסטודנטים": זו החלטת ועדת החינוך

בעקבות המאבק ממושך של המכללה האקדמית אשקלון, ועדת החינוך הביעה את תמיכתה בדרישת הסטודנטים להענקת פטור מלא משכר הלימוד. עוד הוחלט, כי אם תוך 5 ימים דרישת הסטודנטים לא תתממש, תוגש הצעת חוק לכנסת
מערכת ice |  3
סטודנטים בישראל (ארכיון) (צילום אוליביה פיטוסי)
אתמול (שלישי), נערך דיון בועדת החינוך של הכנסת, אשר עסקה בסוגיית התכנון והתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. על רקע מאבקם הממושך של הסטודנטים מהמכללה האקדמית אשקלון, בועדת החינוך תמכו בדרישת המכללה להעניק פטור מלא משכר הלימוד לשנת הלימודים האקדמית. באותה ועדה הוחלט, כי אם תוך 5 ימים, דרישת הסטודנטים לא תתממש, תוגש הצעת חוק לכנסת.
המכללה האקדמית אשקלון רשמה הישג משמעותי אתמול, לאחר מאבק ממושך שבא לידי ביטוי במחאות נרחבות של הסטודנטים אשר טענו כי משרד החינוך מפלה אותם ובניגוד לסטודנטים במכללות "ספיר" או "תל חי", לא קיבלו פטור מלא משכר הלימוד.
ד"ר פנחס חליוה, מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון, התייחס להחלטה של וועדת החינוך: "אני מברך את יושב ראש הוועדה, שביקר במכללה וצפה בעצמו בנזקי המלחמה בה, על הדיון המקיף שקיים בוועדה ועל ההחלטה שעושה צדק עם אלפי הסטודנטים שלנו".
"ההחלטה הזאת נותנת מענה לקרוב ל-2,000 סטודנטים שלנו שנאלצים ללמוד בימים אלה בזום מכיוון שהם תושבי יישובי העוטף, מגויסי צה"ל או נשותיהם בדומה לאותם סטודנטים הלומדים בזום בספיר ובתל חי וכבר זוכים להטבה המוצדקת בשכר הלימוד", סיכם מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון. 
ראש העיר אשקלון תומר גלאם, הביע את דעתו בנושא ואמר: "מה שקרה במכללת אשקלון זה עוול משווע, הם יקבלו מה שמגיע להם בזכות ולא בחסד". ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), התייחסה למצבם הלא מוצדק של הסטודנטים: "יש פה עוול משווע ונאבק באפליה הזו. אנחנו חייבים את זה למכללה שעושה מלאכת קודש".
ראש העיר אשקלון תומר גלאם: "מה שקרה במכללת אשקלון זה עוול משווע, הם יקבלו מה שמגיע להם בזכות ולא בחסד".
ח"כ לימור סון הר מלך אמרה בדיון: "יש פה עוול משווע ונאבק באפליה הזו. אנחנו חייבים את זה למכללה שעושה מלאכת קודש".
בדיון השתתף גם נציגי הות"ת וההשכלה הגבוהה, שציינו מבחינתם כי ההחלטה נובעת מהחלטת הממשלה ובהתאם לסדרי עדיפויות, הקשורות לשיקום אזורי.
בסיום הישיבה אמר ח"כ יוסף טייב: "הועדה פונה למשרד האוצר ולמשרד החינוך לממן את תכניות הלימוד בעיר שהותאמו למצב הביטחוני העכשווי. הועדה דורשת מות"ת לכלול את מכללת אשקלון במתווה ההשכלה הגבוהה, שנתן הטבות למכללת ספיר ותל חי. כמו כן, תושב אשקלון שילמד באחווה יקבל את ההטבה הזו. אם ההחלטה לא תשונה תוך חמישה ימים, הועדה תגיש הצעת חוק להחלת הסיוע על מכללת אשקלון. הוועדה תסייר בעיר כדי לעמוד מקרוב על כל הבעיות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אהבה
    אמת 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד
    סגור
  • 2.
    צדק?
    ישראל בן יהושע 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היה ולא יהיה! ראה פתיחת שנת הלימודים האקדמית כאשר 70 אלף סטודנטים לוחמים בקרבות בושה וחרפה למדינה שבניה מוסרים נפשם למענה והיא עומדת מנגד היה ראוי שהסטודנטים לא יפקדו את ספסל הלימודים כל עוד אחיהם בקרב
    סגור
  • 1.
    צדק לסטודנטים של אשקלון
    רני 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חובה לתת לסטודנטים באשקלון את מה שמגיע להם!!!!
    סגור