בארץ

שר הכלכלה ניר ברקת מאיים: "תנו 250 מיליון שקל או שלא אתמוך בתקציב"

בדיון סוער בוועדת הכלכלה על קיצוץ בתקציב משרדו, הציב שר הכלכלה אולטימטום לממשלה: "לא אתמוך בתקציב המדינה אם לא יקצו לפחות 250 מיליון שקל כדי להציל את העסקים בדרום ובצפון מקריסה"

מערכת ice |  2
ניר ברקת (צילום אבשלום ששוני / פלאש 90)
היום (רביעי), התקיים דיון בכנסת בנוגע לקיצוץ תקציב המדינה במשרד הכלכלה. בעת הדיון, שר הכלכלה ניר ברקת יצא בביקורת חריפה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו ואמר: "אתם מבינים את החשיבות של מה שאני מדבר עליו, לדאוג שעסקים לא יקרסו, למילואימניקים שלנו. המשאבים שלנו זה לא הוצאה זה השקעה".
שר הכלכלה ברקת הדגיש את החשיבות בקיצוץ משמעותי בתקציב המדינה לשנת 2023 ואף הציב אולטימטום בפני חברי הוועדה: "אני לא אתמוך בתקציב המדינה אם לא יקצו לפחות 250 מיליון שקל כדי להציל את העסקים בדרום ובצפון מקריסה".
השר ברקת פנה לחבריו בוועדת הכלכלה ואמר: "למישהו בחדר הזה נשמע סביר שהמילואימניקים שמחרפים את נפשם בחזית יתעסקו בדאגות של פרנסה? אם העסקים באזורי הלחימה יקרסו ולא ישרדו את המלחמה - זה ניצחון לחמאס. אני כשר הכלכלה של מדינת ישראל לא אתן ידי לתקציב שיביא לקריסה של העסקים בפריפריה״.
בהמשך דבריו, ברקת העביר ביקורת חריפה על שר האוצר וחשף כי הוא מתעלם מפניותיו: "האוצר לא מחזיר לנו טלפונים, הוא מנותק מהתהליכים. לא זוכר שהם ירדו איתנו לשטח ושאלו איך אפשר לעזור. אם העסקים יקרסו, חמאס ינצח".
 
מלבד זאת, תקף ברקת את רה"מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ', הממונים על התקציב, והדגיש את החשיבות בניתוב הכספים לצורכי המלחמה: "אתם מבינים את החשיבות של מה שאני מדבר עליו, לדאוג שעסקים לא יקרסו, למילואימניקים שלנו. המשאבים שלנו זה לא הוצאה זה השקעה".
בתגובה לדבריו החריפים של השר ברקת, כפיר בטט הסגן הממונה על התקציבים באוצר, הגן על סמוטריץ': "לא רוצה להיכנס לעימות חזיתי או לתקוף את המנכ"ל והשר, לפני כחודש אושר בוועדת הכספים תכנית סיוע חסרת תקדים של 15 מיליארד שקל לחודשיים שמתוכו 4-5 מיליארד בדיוק למקומות האלה בפריפריה".
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, פנה לנציג האוצר בטט ואמר: "לא יעלה על הדעת שלא ישקיעו במפעלים או בעסקים כי זה נותן צמיחה. הקיצוץ הוא בעיקר בפריפריה ואתם צריכים לשקול את זה מחדש".
בתגובה לדבריו השיב בטט כי תקציב משרד הכלכלה לא קוצץ בשקל ואף ציין כי: "הממשלה החליטה שהיא מתקנת את תקציב 2024 על בסיס צרכים חדשים, ביטחון ואזרחי ומענה לעסקים בעשרות מיליארדים שהוא חלק מהמכלול הזה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פורום קהלת
    שנעון 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פורום קהלת יממן יש שם את המיליירדרים שמנמנים את הפוליטיקאים .שיממנו עכשיו גם את הפריפרייה.
    סגור
  • 1.
    ציפי ו ממך ליותר מנהיגות ופחות פופוליטיקה (ל"ת)
    מכר עולמו ברגע 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור