תקשורת ומדיה

צ'ייני מרום: "אנשים צחקו עליהם, אבל החות'ים הם צבא רציני"

אלוף במיל' צ'ייני מרום על איום החות'ים: "הם העבירו והבריחו דברים דרך סודאן, שבסוף הגיעו לעזה. ישראל פעלה נגד הדבר הזה כבר לפני הרבה מאוד שנים, אנחנו מכירים את החות'ים היטב ולוקחים אותם מאוד ברצינות"
מערכת ice | 
אליעזר (צ'ייני) מרום (צילום פלאש 90/ משה שי)
לאחר שהמורדים הפרו-איראניים בתימן השתלטו על ספינת "גלקסי לידר", השייכת לחברה בבעלות רמי אונגר. בישראל הזהירו כי מדובר הסלמה חמורה של החות'ים, שמצדם ממשיכים לאיים כל עוד המלחמה בעזה נמשכת.
היום (שני) שוחח אלוף במיל' צ'ייני מרום עם בן כספית וישי כהן ב-103FM. כשנשאל על איום החות'ים בתימן הוא אמר: "במשך תקופה אנשים לא לקחו את איום החות'ים ברצינות אבל הם כוח צבאי רציני". 
עוד הוסיף מרום כי: "החות'ים מצוידים היטב, הם נלחמים כבר שנים והם כבשו חלקים גדולים מתימן, כולל את צנעא הבירה, וצריך להתייחס אליהם מאוד ברצינות. הם קצת נמצאים רחוק, אז אנחנו קצת התעלמנו".
כאמור, אתמול (ראשון) המורדים בתימן השתלטו על ספינה בבעלות ישראלית ועל סיפונה שבויים 25 אנשי צוות ממדינות שונות. ראש הממשלה גינה את התקרית, ואמר כי: "זהו מעשה טרור איראני נוסף המבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינלאומיות לגבי ביטחון נתיבי השיט העולמיים". 
בצה"ל אמרו: "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח'ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראלים. לא מדובר בספינה ישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה