מדדים ומחקרים

נתוני שבא: נעצרה מגמת ההתאוששות בפעילות המשק

בשבוע ה-5 של מלחמת "חרבות ברזל": מנתוני חברת שבא נמאס כי נעצרה התאוששות בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי. ההוצאות של הציבור הגיעו ל-7.142 מיליארד ₪ והיו נמוכות ב-21.2% מהיקף ההוצאות בשבוע ממוצע במהלך שנת 2023
מערכת ice | 
כרטיס אשראי (צילום shutterstock)
מנתוני חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה כי בשבוע ה-5 של מלחמת "חרבות ברזל" נעצרה מגמת ההתאוששות בפעילות המשק וחלה ירידה של יותר מ-820 מיליון ₪.
בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע ה-4 של המלחמה (29 באוקטובר עד ה-4 בנובמבר), מדובר על ירידה בשיעור של 10.3% בסך ההוצאות של הציבור הישראלי בשבוע שעבר לעומת השבוע שקדם לו.
סך ההוצאות בשבוע ה-5 של המלחמה הגיעו לסכום של 7.142 מיליארד ₪ ובהשוואה לשבוע ממוצע מתחילת שנת 2023 בו ההוצאות עומדות על 9.069 מיליארד ₪ מדובר על ירידה בשיעור של 21.2%. בשבוע הראשון של המלחמה היקף ההוצאות עמד על 6.496 מיליארד ₪, בשבוע ה-2 של המלחמה 6.939 מיליארד ₪, בשבוע ה-3 של המלחמה סך ההוצאות עמדו על  7.512 מיליארד ₪.
טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא מציינת כי ״בשבוע ה-5 של המלחמה אנחנו רואים רגרסיה בהיקף ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי שחזר לרמה שראינו במהלך השבוע ה-2 וה-3 של המלחמה. אנחנו מעריכים כי חלק מהירידה קשורה לכך שבנתוני השבוע שעבר הופיעו חיובי האשראי הקבועים של תחילת החודש הנאמדים במאות מיליוני שקלים".
עוד הוסיפה הולנברג כי: "למרות הירידה בהיקף ההוצאות אנחנו ממשיכים לראות שנמשכת מגמת ההתאוששות בענפי צריכה כמו הלבשה והנעלה, חשמל ואלקטרוניקה וגם מסעדות ובתי קפה. ההוצאות ברשתות המזון חזרו לרמה שהיתה נהוגה לפני המלחמה וההוצאות בענפי התיירות נחתכו לעומת מה שראינו במהלך השבועיים הראשונים של המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה