תקשורת ומדיה

משפחות החטופים: "נשים חשופות לסכנות גדולות יותר בשבי"

מטה משפחות החטופים הציג היום (שני) דו"ח רפואי על צרכיהן של הנשים שנחטפו ונמצאות בשבי חמאס ברצועת עזה. הדו"ח הוגש על ידי פרופ' חגי לוין לצלב האדום
מערכת ice |  1
משפחות החטופים (צילום ישראל מזרחי)
מטה משפחות החטופים הציג היום (שני) דו"ח רפואי על צרכיהן של הנשים שנחטפו ונמצאות בשבי חמאס ברצועת עזה לצלב האדום. בדו"ח, שהוצג במסיבת עיתונאים בינלאומית שערך המטה, מפורטות הסכנות העומדות בפני נשים חטופות, ואת האתגרים הרפואיים איתן מתמודדות נשים בשבי החמאס.
ירדן גונן, שאחותה נחטפה לעזה אמרה בראיון בחדשות 13: ״אף ארגון נשים בינלאומי לא פצה את פיו למען הנשים שלנו שנחטפו מהבית שלהן! במה אחותי חטאה? בשום דבר! אנחנו צריכים שכל ארגוני זכויות האדם יהיו לצדנו, כל הארגונים שיודעים לצעוק לטובת זכויות נשים". 
אמה של ירדן ורומי החטופה סיפרה בראיון ל103 FM: "רומי הייתה במסיבה, היינו איתה בטלפון משש וחצי בבוקר, אבל בעשר ורבע השיחה התחילה ב'אימא ירו בי, ואני מדממת. כולם באוטו מדממים'. גאיה החברה הכי טובה של רומי ישבה מקדימה, הרכב נורה ואי אפשר להזיז אותו".
עוד הוסיפה כי: "מעשר ורבע עד 10:58 פשוט התנהלנו בתוך סיוט שאף אחד לא מכין אותך אליו. רומי נורתה וסובלת מפציעה. בשגרה היא נוטלת גלולות למניעת הריון ומשתמשת במשאף לטיפול במחלה בדרכי הנשימה. בנוסף, רומי אלרגית לאבק, וסובלת מאקזמה עורית".
הדו"ח מציג בהרחבה את הפציעות והמצבים הרפואיים השונים שבהם נמצאות חלק מהנשים שנחטפו. הוא מתאר את ההשלכות של אי טיפול בנפגעות אונס, נפגעות ירי, אמהות שהופרדו מילדיהם וחולות כרוניות או מבוגרות.
כמו כן, הדו"ח חושף כי חלק מהנשים מטופלות אונקולוגית משום שהן חולות בסרטן השד, ואי טיפול יכול לסכן את חייהן. יודגש כי חלק מהסכנה היא גם תנאי אחזקתן. בסיומו, קוראים בדו"ח לשחרורן מיידי של החטופות, כדי לשמור על זכויות האדם הבסיסיות שלהן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תעמולה זולה נגד גיוס נשים לצה''ל. רואים לכן (ל"ת)
    דניאל, הרצליה 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור