מדדים ומחקרים

זינוק חד: כמעט 30,000 מתנדבים בישראל, 72% מתוכם נשים

נתוני עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון מציגים עלייה פי שלושה בכמות התורמים לקהילה. התחום המבוקש ביותר הוא סיוע לקשישים, שעומד על 53% מהסך הכולל. במקום השני: קטיף למען משפחות נזקקות חיילים. המנכ"ל עידו לוטן: "זוהי שעתה הגדולה של החברה האזרחית"
מערכת ice | 
התנדבות בזמן מלחמה (צילום יחצ)
עד כמה המלחמה משפיעה על רוח ההתנדבות בקרב הישראלים? מנתונים שנאספו מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר על ידי האתר של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מנוע חיפוש ההתנדבות הגדול בישראל, עולה כי ישנה התגייסות רחבה של אזרחים ואזרחיות המבקשים לתרום ולסייע בדרכים שונות. 
בחודש אוקטובר השנה, נרשמה עלייה של למעלה מ-300% במספר המתנדבים לעומת אוקטובר אשתקד: 1,798 מתנדבים באוקטובר 2022 לעומת 6,048 באוקטובר השנה. כמו כן, בהשוואה לכל שנת 2022 נרשמה עלייה שנתית של כ-15% במספר המתנדבים (כש-2023 עוד לא הסתיימה) 28,400 מתנדבים בשנת 2023 לעומת 24,500 אשתקד).  
עוד נתון מעניין מגלה כי רוב גדול של הרשמה להתנדבות מפרוץ המלחמה הוא נשי: נשים (72%) לעומת גברים (28%). ומהם תחומי ההתנדבות הפופולריים ביותר בקרב הישראלים? ההתנדבויות המבוקשות ביותר הן בסיוע בשיחות טלפוניות לקשישים (53%), קטיף למען משפחות נזקקות וחיילים (17%),  התנדבות עם בעלי חיים (13%), בישול ארוחות לנזקקים (9%) וניטור תכנים אנטישמים ברשת (8%).
עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון: "זוהי שעתה הגדולה של החברה האזרחית. הנכס הגדול ביותר של ישראל, שהוא האזרחים והאזרחיות, מוכיח את ערכו במהלך השבר הגדול שחווינו. כמות המתנדבים העצומה היא עדות לחוסן וליכולת שלנו להתאחד ברגע האמת. זה הזמן להכיר ולהשקיע במשאב היקר ביותר שלנו, ההון האנושי שלנו, שמוכיח את ערכו יוצא הדופן בזמנים מאתגרים אלה. המערכה הזו תהיה ממושכת והצרכים ישתנו, ולכן תהיה משמעות עליונה לשימור רוח ההתנדבות לטובת חוסנה של החברה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה