בריאות

איך הסטרס מהמצב משפיע על העור שלנו, ואיך אפשר לטפל בזה?

מלחמת חרבות ברזל השפיעה רבות על כולנו וגרמה לכלל התושבים להיכנס ללחץ. תתפלאו לשמוע שלסטרס הזה יש השפעה על העור שלנו. ד"ר מוניקה אלמן, המנהלת הרפואית של 'מכבי אסתטיקה' מסבירה על התופעה ואיך ניתן לטפל בה

מערכת ice | 
מניעת קמטים (צילום shutterstock)
ד"ר מוניקה אלמן, המנהלת הרפואית של 'מכבי אסתטיקה' מסבירה כיצד מלחמת חרבות ברזל השפיעה רבות על עור הפנים שלנו. "בשנים האחרונות חלה הבנה של תופעות עוריות הקשורות לגורמים נפשיים". היא אומרת. 
העור הוא המעטפת הגדולה שיש בגוף האדם, והוא מושפע מאד מגורמים  רבים הפוקדים אותנו בחיי היומיום.  כבר בימי פרויד מאמרים רפואיים זיהו קשר ברור בין הנפש ותופעות עוריות. בגיל ילדות למשל - מצבי לחץ יכולים לגרום להופעה של אקזמה אטופית המלווה בגרד ויובש ניכר של העור, בעיקר בקיפולי גוף, קשקשת מאחורי האוזניים וצידי הצוואר.
בגיל התבגרות - החמרה של אקנה פנים עם התפשטות של פצעים בדרגות חומרה שונות והרחבה לקרקפת גב, מחשוף ועכוז. החמרה בהופעה של שיער יתר עקב השפעה הורמונלית וגם אפשרות הפוכה של דילול רב של שיער הקרקפת עד כדי הופעה של אובדן שיער או קרחות במספר מוקדים  בקרקפת. 
אצל מבוגרים, אפשר לראות 'טריכולומניה' - תלישה של שיער הקרקפת עד כהי שבירה של השיער ופציעה של הרקמה עד כדי הצטלקות. החמרה בגרד מחזקת את ההופעה של זיהומים עוריים. ואילו בכל גיל ניתן לראות התפרצות מחלות כגון: פסוריאזיס, אורטיקריה פריחה חריפה ועוד.
מתח רב גם גורם להזעה בידיים, רגלים, בתי שחי, מפשעות וקרקפת עד לרמה של טפטוף. בנוסף, גם להחמרה של מחלות לב וסכרת. בימים אלו, רופאים רבים עוברים הכשרה ספיציפית להתפרצות מחלות העור, כדי לאתר לטפל ולהבין שיש צורך בטיפול, הכלה, והסברים להתמודדות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה