בארץ

ליברמן תוקף את הקבינט: "אם אתם לא יודעים לעמוד בלחצים, תשתקו"

אל מול הלחצים הגוברים להפוגה הומינטרית, שר האוצר לשעבר מתאר שורה של החלטות סותרות מצד הממשלה, שייתכן שתסכים אפילו להעברת דלק לרצועה. יו"ר ישראל ביתנו: "ההתנהלות הזאת מחזקת את דימויה של המדינה כמי שלא יודעת לעמוד על האינטרסים שלה". וגם - רשת אל-ג'זירה עדיין משדרת מישראל
מערכת ice |  2
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
על רקע התעצמות התמרון הקרקעי בעזה במסגרת מלחמת חרבות ברזל, ההיערכות להסלמה אפשרית מצפון, והחשש ההולך והגובר לגורלם של החטופים - דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני הופכים רגישים ומסווגים עד מאוד. לאחרונה פרסמנו ב-ice כי רה"מ בנימין נתניהו, שנאלץ לנהל שני פורומים (קבינט מלחמה מצומצם שבו מתקבלות ההחלטות, וקבינט מורחב שבו חברים אנשי הקואליציה ושם הן באות לאישור), חושש מאוד מסוגיית ההדלפות.
ראוי להדגיש, כי החשש מהדלפות נוגע לפורום המורחב של הקבינט, שכולל את ראשי הקואליציה ממפלגות ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית ועוצמה יהודית, לצד שרים בכירים מהליכוד. עד כה, הדיונים בקבינט המלחמה מתנהלים באופן דיסקרטי, כאשר הנוכחים יודעים לשמור על הסודיות המתחייבת. 

אמש (חמישי) אושר בקבינט המדיני-ביטחוני העברת כספים בסך 800 מיליון שקל לרשות הפלסטינית, בקיזוז כספי הסילוקין לעזה. בה בעת, גובר הלחץ לקיום הפוגה הומניטרית ואף להעברת מכלי דלק לרצועה. עתה, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, מתייחס לחרושת השמועות ולא חוסך גם בהתייחסות למשמעת חברי הקבינט.
 
"עם פרוץ המלחמה הודיעה ישראל שלא תהיה שום מחווה 'הומניטרית' לעזה, ותהיה כזאת  רק בתמורה לביקור נציגי הצלב האדום אצל החטופים שלנו", אמר ליברמן, "השבוע הודיעה ישראל שהיא מכפילה את כמות המשאיות שיכנסו דרך מעבר רפיח לתוך רצועת עזה. שלשום הבהירו גורמים בכירים בישראל שלא יהיו הפוגות 'הומניטריות'. אתמול הכחישה לשכת ראש הממשלה שיש כוונה להעביר דלקים לתוך הרצועה". 
 
את חוסר ההחלטיות של הממשלה בסוגיה, מתאר שר האוצר לשעבר כבעל ערך הרסני בשעת המלחמה, ומתייחס גם לאי ההחלטה על סגירת אל-ג'זירה. "שופר ארגוני הטרור בעולם, אל-ג'זירה, ממשיכה לשדר ממדינת ישראל, להסית ולהשמיץ נגדנו, להעביר מסרים של החמאס, וזה למרות הודעות חוזרות ונשנות של שר התקשורת ושר הביטחון על כוונתם לסגור את התחנה, כולל הודעה מיום רביעי האחרון במליאת הכנסת". 
לדברי יו"ר ישראל ביתנו, ישראל מצטיירת כמי שאינה יודעת להגן על האינטרסים שלה. "היום אנו כבר מתחילים לשמוע שכן יהיו הפוגות 'הומניטריות', ושבניגוד להצהרות הדלק אולי כן יכנס לתוך רצועת עזה אבל 'בפיקוח'. ההתנהלות הזאת מחזקת את דימויה של מדינת ישראל כמדינה שלא יודעת לעמוד על האינטרסים שלה. כמדינה שבה מקבלי ההחלטות לא יודעים לקבל החלטות, ועם אפס יכולת עמידה בלחצים הבינלאומיים". 
 
"עצתי למקבלי ההחלטות, במידה ואתם לא יודעים לעמוד בלחצים, אל תצהירו מראש שמשהו לא יקרה. פשוט תשמרו על שתיקה. אין דבר גרוע יותר מלהודיע פומבית שלא תועבר אספקה 'הומניטרית', שלא תהיינה הפוגות הומניטריות, ושלא יספקו דלקים - אם בסוף הדברים בפועל פשוט כן קורים". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ליברמן
    סש 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא חשוב הסקרים ולא משנה כמה מנדטים יקבל ליברמן . האינטרס של מדינת ישראל . אביגדור ליברמן ראש ממשלת ישראל . האדם הכי מתאים לתפקיד בעת הזאת .
    סגור
  • 1.
    ליברמן הניה מחכה לך..עברו חלפו השנים.
    אור 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תרגע הניה מחכה למריצה. אתה מקושש קש ותבן כדי לבנות את עצמך מחדש. רגע תרגע ..
    סגור