תקשורת ומדיה

אבישי בן חיים לא עוצר: "לא אנחנו פיצלנו את העם, אלא אתם"

בעוד ישראל קוברת את מתיה, החליט פרשן חדשות 13 להתייחס למבקריו הרבים ברשתות החברתיות: "אנחנו התחננו לפיוס ואחדות, אתם התעקשתם על הדרה ועל חרם". חוקר החרדים שהגה את תפיסת "ישראל השנייה", חטף לאחרונה קיתונות ביקורת חריפה בקרב הגולשים. וגם: מה הקשר לממשלת בנט-לפיד?
מערכת ice |  15
אבישי בן חיים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ד"ר אבישי בן חיים, חוקר החברה החרדית ופרשן חדשות 13, ומי שעומד מאחורי תאוריית "ישראל השנייה", סופג לאחרונה ביקורת חריפה על רקע התאוריה שפרסם. לטענת רבים מהישראלים, תפיסת העולם שאותה הוא מרבה לקדם, הביאה לכאורה לקרע בעם ולתחושת פילוג ושיסוי קשה. 
אווירה מתוחה זו, לטענת רבים, היא לכאורה זו שאפשרה לאויבי ישראל לתקוף אותה - מה שהוביל בסופו של דבר למתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. באחת ההפגנות של משפחות החטופים שאותה הגיע לסקר, הותקף על ידי חלק מהאזרחים, בעיקר פעילי שמאל קיצוני ששהו במקום.

היום (רביעי), בעוד ישראל קוברת את חלליה שמתו במערכה הקשה בעזה, מגיעה התייחסות ראשונה מסוגה מצדו של ד"ר בן חיים, שענה בלשון מצוחצחת למבקריו, ולא חוסך גם התבטאויות פוליטיות.
 
"מזכיר בדמעות: לא אנחנו פיצלנו את ישראל לראשונה ושנייה. אלא אתם", אומר פרשן חדשות 13. "אנחנו התחננו לפיוס ואחדות. אתם התעקשתם על הדרה ועל חרם". בן חיים, כמובן, לא התאפק והתייחס גם לסוגייה הפוליטית, ולממשלת בנט-לפיד: "חרם שהגיע לשיא בהקמת ממשלת שינוי שהרעיון המחריד שלה היה ברית עם התנועה האיסלאמית בכדי להחרים את אלה שהם וילדיהם מסכנים את חייהם אתכם. יחד. אוהבים אתכם ומתים לפיוס".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    צודק! השמאל פילג והחליש אותנו מבפנים!!! (ל"ת)
    איה 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 13.
    תגובות
    אבי 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבישי בן חיים חשבתי שאתה במקלט מרוב בושה. אתה מדבר שטויות כבר כמה שנים. אתה מומחה מלשום דבר וחצי דבר. שגעת את כולנו עם שטויות. שהיום מתבררות לאור המלחמה הארורה. ראשית האיש שאתה מהלל יגמור בבושת פנים. איזה ישראל שניה אתה מדבר. איזה אליטות . .איך אמרת החרדים לא יתגיסו. תתביש ותבקש סליחה
    סגור
  • 12.
    לא תאוריה אלא מציאות
    משה 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תפסיקו אנשי שמאל מחרחרי ריב ומדון אתם בדיוק כמו חבריכם הערבים מפלגים משסעים ואז משקרים שאתם לא עשיתם מנסים עכשיו כבר כמעט חודש לשכתב את ההיסטוריה הבעיה שזה לא היסטוריה מלפני שנים זה קרה אך יום לפני המלחמה שלא רציתם את הדתיים בתל אביב אפילו לא להקפות שניות ואתה ברינר הזה שאמר הם לא אחים שלי כשכולם בימין ניסו להרגיע את המחאה השיקרית שלכם כאילו נגד איזה חוק אבל הובן מהר שזה נגדרוב העם שבחר ממשלה מסורתית עכשיו פתאום אתם אנשי האחדות המדומה פתאום רצחו יותר מידי אנשים שאתם קוראים להם שלנו כי עד עכשיו מי שמת היה של האחרים אז פתאום עוקפים את כל הפסקים הארורים של בג"ץ שגרמו לכל הרציחות האלו פתאום הדם שלכם רותח צבועים ושקרנים אתם גם עכשיו עושים את זה רק כי זה עכשיו הדרך החדשה שאולי תפיל את הממשלה הרי זה כל מה שמעניין אתכם אם תצליחו להפיל את הממשלה אתם שוב גם תשכחו את המתים מהמחנה שלכם ושוב תחזרו למכור את המדינה אנשי שלום אמרתי פשוט מתחברים יחד תחת הממשלה שיש כרגע שומרים את השנאה חינם לזמן אחר ואולי מנסים גם אהוב חינם אב
    סגור
  • תגובות
    אבי 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמרו לך שדטתה כותב שטויות
    סגור
  • 11.
    פנטי
    דוד 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אי אפשר להזיז פנטי מושבה מעמדתו, חבל על המאמץ
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    צבוע ומתקרבן (ל"ת)
    אסתי 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 9.
    כת
    שושי 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 4
    תשחרר אותנו מדברי השנאה והבלע. ותפסיק את ההתיפיפות עם המשפט "אוהב אותך,מתוק מתוק".??
    סגור
  • 8.
    עניין של נראות!!!!
    אנצי! 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    למה קמה ממשלת לפיד,כי לא רצו שום רמז אפילו מהחשדות של התיקים בפרקליטות, שעלולים להרוס את מה שיבנו.שלא לדבר על המטוס ולכן,אוכסן בהאנגר כל אותו הזמן!!!!
    סגור
  • 7.
    אמת צרופה
    meni 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 5
    בן חיים אתה נשמה טובה עזוב את אלה המקרקרים אחריך אלה גדלו בערוגות של שנאת היהדות והם שטופי מוח כמו החמאס לא משנה מה תעשה הם ישנאו אותך זה האנטישמיות של היהודונים נגד היהודים מול אלה עומדים זקופי קומה ולא מתכופפים, בצלחה
    סגור
  • 6.
    אבישי הפלגן
    רחל 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כן. פילגת. היית יכול לפתח תזה על איך לחבר ובחרת לחזק את תזת הקיפוח. כל חוקר יודע שאפשר להוכיח תזה והיפוכה. בחרת להנכיח את הפילוג והקיפוח והאפליה, שהורינו כל כך רצו להשתחרר מהם. פשוט להתקדם ולחיות בארצנו בראש מורם על אף הקשיים.
    סגור
  • 5.
    ככלב השב לקיאו
    טרבלסי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אילנה ספורטה הבשורה המתוקה וביבי סמל לאומי כמו הרצל שכל התנגדות אליו היא הדרה של ישראל השנייה . עבר זמנו מגוחך.
    סגור
  • 4.
    לא מבין מה הקשר בין נתניהו הפריבילג ל"ישראל השניה"?
    בן חיים משסע העם 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 4
    בן חיים לא מבין שחצי מהעם התנגד לניסיון להשליט דיקטטורה שמבוססת על משיחיות וניסיון לכפות דעות ואמונות על חצי העם האחר, וזאת בזמן שרוב הממשלה הזאת מבוססת על משתמטים משירות קרבי?
    סגור
  • 3.
    קוקו עם קוקו
    קוקו 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 4
    שהסית ופילגש, וממשיך לעשות זאת גם עכשיו. גועל נפש. לגלות!
    סגור
  • 2.
    חשבתי שהוא שותק בגלל הבושה
    ליאור 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אבל אין לו את היכולת הזאת. ההיסטוריה תשפוט את ה"דוקטור". את התיאוריה הוא המציא, לא אף אחד אחר
    סגור
  • 1.
    בושה לקרוא לתולעת עיתונאי (ל"ת)
    עדי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור