כסף וצרכנות

חשיפה: זו החברה שסייעה למנוע את קריסת רשת הסלולר במלחמה

מערכות אנרגיה שפיתחה חברת פינרג'י העניקו גיבוי לאתרי התקשורת הסלולרית בעוטף עזה, בהיעדר זמינות של רשת חשמל בבוקר שבת השחורה
מערכת ice | 
אנרגיה סולארית בישראל (צילום shutterstock, freepik)
מתקפת הטרור הרצחנית ביום שבת ה־7 באוקטובר הובילה לשיבושים בפעילות התקשורת הסלולרית, לאחר מכן רשת החשמל קרסה וכתוצאה מכך באזור עוטף עזה סבלו מהיעדר זמינות של חשמל. כעת מתברר כי מי שסייעה במאמץ להחזיק את התקשורת בסביבות העוטף פעילה בימים הראשונים של הלחימה היא חברת פינרג'י, שפיתחה מערכות אנרגיה ירוקה. 
במכתב ששלח יו"ר פינרג'י ומייסד החברה, אביב צידון, הוא ציין כי "בשעות הקשות בבוקר יום שבת, ברגעים שבהם החשמל בעמודי התקשורת הפרוסים באזור עוטף עזה נותק, מערכות הגיבוי שלנו נכנסו לפעולה של עשרות שעות רצופות, ואפשרו לספק חשמל ולקיים תקשורת רב־ערוצית מצילת חיים - פשוטו כמשמעו".
עוד הוסיף צידון במכתב כי "המערכות שלנו כבר הוכיחו את יעילותן ועמידותן בגיבוי התשתית הסלולרית של סלקום בהצלחה בימי שגרה. הפעם הצליחו המערכות לספק חשמל למגדלי התקשורת של סלקום בעוטף, במשך עשרות שעות ברציפות ובהוכחת היתכנות מבצעית. ובכך אפשרו למנויים לקיים תקשורת רציפה עם כוחות ההצלה ובני משפחתם, גם בשעות הקשות ביותר". 
חברת פינרג'י נוסדה בשנת 2009 והיא עוסקת בפיתוח טכנולוגיה "לייצור סוללות מתכת־אוויר, שמפיקות אנרגיה חשמלית ממתכות - אלומיניום ואבץ".  בפינרג'י, הצליחו לספק חשמל על ידי העברת המערכת למצב חסכוני. 
שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על קצת מעל ל־200 מיליון שקל, בעוד שביום המסחר הראשון שלה בתל אביב הוא היה מעל ל־1.1 מיליארד שקל. עם זאת, מהשפל של לפני שבועיים נרשמה עלייה של 31% במניהבעל המניות הגדול כיום בפינרג'י הוא המייסד צידון המחזיק בכ־19.7% מהון המניות - נתח ששווה פחות מ־40 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה