תקשורת ומדיה

כתב חדשות 13 נפרד בכאב: "זו הייתה בקשתה האחרונה"

כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, פנה לעוקביו וחשף את בקשתה האחרונה של ירין פלד ז"ל, חובשת מד"א שנרצחה על ידי מחבלי חמאס: "לירין, חובשת בתחנת מד"א אופקים, הייתה בקשה אחת לפני מותה: היא כתבה על פתק קטן שאם היא תיפול בקרב, היא רוצה שכל מתנדב מד"א שיכול, ישתתף בהלוויה שלה עם המדים של הארגון שהיא הכי אהבה: החולצה הלבנה של מגן דוד אדום"
תום נחום |  1
חדשות 13 (צילום מסך חדשות 13)
מלחמת חרבות ברזל נמצאת ביומה ה-14, כאשר מי שנמצאים בחזית, פרט לחיילי צה"ל, הם כתבי החדשות אשר מתמודדים עם מראות קשים מדי יום מהטבח הרצחני והמזעזע שביצעו מחבלי חמאס בשבת שעברה, בה נרצחו לפחות 1,400 ישראלים ו-203 נוספים נחטפו לרצועת עזה, כאשר אחד מאותם כתבים, כתב חדשות 13 ותושב הקיבוץ זיקים שבעוטף עזה, אלמוג בוקר, שאיבד לא מעט חברים שנרצחו, חשף אמש (חמישי) בגילוי לב אמיץ את ההתמודדות הלא פשוטה שלו עם התקפי החרדה, וזכה לחיזוק ואהבה גדולה מצד הקולגה לערוץ, סיון כהן. כעת, בוקר חושף את בקשתה האחרונה של חובשת מגן דוד אדום, ירין פלד ז"ל, שנרצחה על ידי מחבלי חמאס, לקראת הלווייתה ביום ראשון.
בוקר כתב בציוץ בנושא כך: "הבקשה האחרונה של החובשת הקרבית: ירין פלד בת העשרים מקיבוץ בארי, נפלה בקרב על נחל עוז. היא הייתה חובשת טיפול נמרץ במוצב ושם מצאה את מותה בקרב מול המחבלים הנאצים של חמאס. לירין, חובשת בתחנת מד"א אופקים, הייתה בקשה אחת לפני מותה: היא כתבה על פתק קטן שאם היא תיפול בקרב, היא רוצה שכל מתנדב מד"א שיכול, ישתתף בהלוויה שלה עם המדים של הארגון שהיא הכי אהבה: החולצה הלבנה של מגן דוד אדום. ביום ראשון בשעה ארבע, היא תובא למנוחות בבית העלמין בסביון, בחלקה הצבאית. אם אתם מתנדבים במד"א, ויש בכם את הכח, בואו נחלוק לה כבוד אחרון: תעלו על מדים ותגיעו ללוות אותה בדרכה האחרונה לכבד את הבקשה האחרונה של הלוחמת הזאת".
 
כאמור, זאת לאחר שאתמול בוקר כתב בציוץ חשוב שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו כך: "חזרתי שלשום לטיפול. טיפול פסיכולוגי. חשבתי, שכל עוד המלחמה מתנהלת ואני עובד, אז אין באמת צורך. הכל בסדר. אבל בכל לילה, כשהחושך יורד - אני מתפרק. ובכל לילה שעובר זה מחמיר. ביומיים האחרונים סיוט. נרדם לשעה, ואז מתעורר מחלום רע עם התקף חרדה נוראי. סיוט שהיה המציאות של מאות מהחברות והחברים שלי בשבת שעברה. סיפורים ששמעתי ומשתלטים עליי. קם מזיע, מבועת. ואז שעה ארוכה שהכל שחור ואתה מרגיש סגור בתוך ארבע קירות ולא מצליח לברוח החוצה. תחושה שזה הסוף. סוף העולם".
"וזה לא משהו חדש עבורי. התקפי חרדה - זה משהו שאני מתמודד איתם כבר 5 שנים. בדרך כלל אני מנצח אותם. אבל הפעם לא מצליח להתמודד. אפילו פרק של חברים (הסדרה שאני הכי אוהב, הבריחה שלי מההתקף) לא עוזר. הוא מנצח אותי. ההתקף. ושלשום, החלטתי שזהו - חזרתי לדבר עם איש מקצוע וזה עושה פלאים. פירקנו ביחד את יום שבת השחור. את הפחד שלנו, שלי, של הילדים שלי ושל אשתי שיושבים בממ"ד. את ההודעות שקיבלתי מהחברים ששומעים את המחבלים בתוך הבית וזועקים לעזרה, את אלה שהצלחתי לכוון אליהם כוחות ושרדו, ואת אלה שלא - והם כבר לא אתנו. חברות וחברים שאני מרגיש כבר 12 יום, שיש לי חלק בזה שהם לא שרדו".

"פירקנו ביחד את השעות הראשונות, ממטחי הרקטות שהקפיצו אותי מהמיטה ועד שיחת הטלפון שבמהלכה אתה מבין בפעם הראשונה שהמחבלים כובשים לך את העוטף שלך. וגם את הרגעים שאני עוצר לרגע את השידור כדי לאסוף מידע ואז אילת אשתי באה לדרוש בשלומי ואני מתפרק. בוכה כמו ילד. חסר אונים. יודע שהאנשים שדיברתי אתם לפני רגע, לא ישרדו ואין לך מה לעשות. מתקשר לאנשי ביטחון שאני מכיר, לפראמדיקים של מד"א, לגורמים הכי בכירים במערכת וכולם, כולנו חסרי אונים. פירקנו את זה יחד. ואחרי זה אני שוב עומד על הרגליים. חזק יותר (אבל מת מפחד מהלילה)".
"ואני משתף עכשיו כי אני שומע שתושבים בעוטף, גברים, נשים וילדים, מתביישים ללכת לטיפול. אל תתביישו. זה מציל חיים. זה יציל אתכם ויציל את הילדים שלכם. ככה אתם תדעו לתווך להם את הזוועות שחווינו כאן. ותעזרו להם לעמוד על הרגליים. תפרקו את מה שיושב לכם על הלב. תפרקו את מה שחוויתם באותו יום נורא. תתפרקו. המטפלים והמטפלות הם המלאכים והמלאכיות שהצילו אותי בעבר והם גם יצילו אתכם. לכו לטיפול".
סיון כהן צייצה מחדש את דבריו של בוקר וכתבה עליו כך: "מלאך בלי כנפיים האיש הזה. למי שעוד לא יודע היישוב של אלמוג נכבש, מחבלים בחוץ, משפחה וילדים בפנים והוא מבין שהוא בעיצומה של משימה חשובה אז הוא משדר, ומשדר ומשדר. באמצע מנסה לנווט כוחות לענות ולעזור לכל המצוקות שהתנקזו לטלפון שלו. המשפחה מספיקה להינצל, פונו לבית מלון, ואלמוג? אלמוג עדיין במשימת חייו. משדר ומטפל".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלמוג היקר כל עם ישראל מאחוריך (ל"ת)
    אורי 10/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור