תקשורת ומדיה

תיעוד דרמטי: חדשות 12 צילמו את הרקטה שפגעה בבית החולים בעזה

ראיית הזהב מגיעה דווקא בזכות העיתונות? מצלמות חדשות 12 קלטו במקרה את שיגור מטח הרקטות מרצועת עזה, אשר אחת מהן נפלה בשטח העיר עזה ופגעה בבית החולים. מאתמול הואשמה ישראל ברצח מאות פלסטינים, אך צה"ל וחדשות 12 מצליחים לשנות את התמונה
מערכת ice |  1
מצלמות חדשות 12 מוכיחות (צילום מסך חדשות 12)
האם נמצאה ראיית הזהב שתוכיח כי הפיצוץ הקטלני בבית החולים בעזה שגרם למותם של מאות אזרחים, נגרם מירי של הג'יהאד האיסלאמי? בחדשות 12 נחשף כי מצלמות הערוץ שהוצבו אמש בעיר נתיבות, הצליחו לקלוט לגמרי במקרה את השיגור הכושל מרצועת עזה שנפל בתוככי העיר עזה וגרם ללהבות שנראות למרחוק.
לפי התיעוד שהוא חשיפה של אוהד חמו ששודר היום (רביעי), נצפות כמה רקטות משוגרות מהרצויה אתמול בשעה 18:59. תוך כדי הירי ניתן להבחין שאחת הרקטות ששוגרה נופלת סמוך מאוד למקום הירי, על בית החולים אל-מעמדאני שבלב העיר עזה.

התיעוד מצטרף להוכחות שפרסם דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הבוקר, אשר השמיע בתדרוך לעיתונאים שיחת טלפון שהצליח המודיעין הישראלי ליירט בין פעילי חמאס, על השיגור הכושל של הג'יהאד האיסלאמי. כן פורסמה תמונת מכ"ם שזיהתה את שיגורי הג'יהאד, והעובדה שבמקום הפיצוץ לא נוצר מכתש כפי שנוצר מהפגזות חיל האוויר.
 
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהגיע הבוקר לישראל אמר: "אני מאוד מודאג מההתקפה על בית החולים בעזה, וממה שאני ראיתי לא אתם (ישראל) ביצעתם זאת. אבל הרבה בעולם לא בטוחים בכך, אז יש עוד הרבה עבודה לעשות". 
שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי כתב בטוויטר: "יותר מדי קפצו למסקנות בנוגע לאובדן החיים הטראגי בבית החולים. הבנה לא נכונה של האירוע יכולה לסכן חיים של בני אדם נוספים, חכו לעובדות - ודווחו עליהן בצורה ברורה ומדויקת".
כזכור, בשעות הראשונות לאחר הפיצוץ בבית החולים פורסמו כותרות גדולות בכל רחבי העולם כנגד ישראל, והופצו תמונות קשות של פצועים מדממים וגופות של ילדים שפגעו בדעת הקהל לרעת ישראל.
מנהיגים בעולם כמו ארדואן מיהרו לגנות את צה"ל. קנצלר גרמניה אולף שולץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אזרחים חפים מפשע נפצעו ונהרגו, המחשבות שלנו עם קורבנות הנפגעים. יש לקיים חקירה מקיפה של התקרית".
אתרי חדשות כמו ניו יורק טיימס, גרדיאן, סקיי ניוז, CNN ועוד ציטטו את הודעת הפלסטינים שישראל הפגיזה את בית החולים. במהלך הלילה חל שינוי ורובם חזרו בהם מהאשמת ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקול של אוהד חמו עושה לי להקיא (ל"ת)
    יורמן 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור