השוק

פורום הכלכלנים במסר לממשלה: אלה הסיכונים הניצבים בפני כלכלת ישראל

פורום הכלכלנים הוציא מכתב מיוחד בו הוא מתריע על הסיכונים הניצבים בפני כלכלת ישראל בעקבות המלחמה, וקורא לראש הממשלה ולשר האוצר להכין בהקדם האפשרי תכנית כלכלית מקיפה ומקצועית שתתמודד עם אתגרים אלו
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה הוציא היום (חמישי) מכתב מיוחד בו הוא מתריע על הסיכונים הניצבים בפני כלכלת ישראל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", וקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצאלאל סמוטריץ' להכין בהקדם האפשרי תכנית כלכלית מקיפה ומקצועית שתתמודד עם אתגרים אלו.
במכתב שהוציאו נכתב כי: בכלל זה, הפורום קורא לנקוט בצעדים הבאים: 1. להעביר בהקדם חבילת סיוע לתושבי הדרום שפונו מאזורי התופת. חבילת סיוע מקיפה ומהירה תסייע לא רק לתושבי הדרום, אלא גם תתרום להחזרת האמון במוסדות המדינה. 
2. לבטל לאלתר את העברות הכספים הסקטוריאליים בסך מיליארדי השקלים שהוקצו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, אשר אינן מעודדות צמיחה, ואינן מתמודדות עם הנזקים האדירים שנגרמו בשל אירועי הטרור הרצחניים בדרום וצרכי המלחמה. כל זאת בשעה שאזרחים וחברות פרטיות במשק מממנים מכיסם רכישת ציוד ומזון לחיילי צה"ל, סיוע לתושבי עוטף עזה שהתפנו מביתם, וסיוע לאלו ששרדו את הטבח, בכלל זאת מזון, ביגוד, טיפול פסיכולוגי, ומשחקים לילדים.
3. יש לוודא שהתקציב של שנת 2024 ייבנה מחדש לפי סדר העדיפות הלאומי, אשר לוקח בחשבון את צרכי כלל תושבי המדינה, גם אלו שאינם שותפים בקואליציה, ואת הנזקים שנגרמו ויגרמו עקב מצב החירום, ובשים לב ליכולתה של המערכת האזרחית והצבאית להתמודד עם האתגרים. 
4. להאריך את את כהונת נגיד בנק ישראל לכהונה מלאה שניה, ולא רק עד תום תקופת החירום. השווקים הבינלאומיים מעריכים יציבות ומקצועיות, והמשך כהונתו של הנגיד אמיר ירון, שהוכיח את יכולותיו המקצועיות הגבוהות, חשובה ביותר כדי לשדר יציבות זו.
בין החתומים על המכתב:
פרופ' אבי בן בסט, אונ' עברית, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר פרופ' אביה ספיבק, אונ' בן גוריון, לשעבר משנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' אודי ניסן, אונ' עברית, לשעבר ראש אגף תקציבית, פרופ' יוג'ין קנדל, לשעבר יו"ר המועצה הכלכלית, פרופ' מנואל טרכטנברג, לשעבר יו"ר המועצה הכלכלית, פרופ' מישל סטרבצינסקי, לשעבר ראש חטיבת המחקר של בנק ישראל, מר רוני חזקיהו לשעבר החשב הכללי והמפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן לשעבר המפקח על הבנקים, פרופ' איתי אטר, אונ' תל אביב, מייסד פורום הכלכלנים, יוזם מכתבי הכלכלנים ופרופ׳ יוסי שפיגל, אונ' תל אביב, נשיא האגודה הישראלית לכלכלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה