בארץ

למה ביה"ח הדסה עין כרם סירב לרשום ילד שנולד?

מקרה חריג התרחש בבית החולים הדסה עין כרם בראש השנה האחרון. בבית החולים סירבו לרשום ילד שנולד לזוג שהתחתן בצורה רפורמית, "הרגשתי כמו אזרח סוג ב"
מערכת ice | 
תינוק (צילום unsplash)
במהלך ראש השנה זוג שהתחתן בצורה רפורמית ביקש לרשום את ילדם שנולד בבית החולים הדסה עין כרם. ב-ynet מפרסמים כי הפקידה במחלקה טענה כי לא ניתן לעשות זאת בסופי שבוע מכיוון שמנהל המחלקה לא נמצא.
החוק קובע כי במקרה של זוג שלא התחתן ברבנות או מוגדר כידועים בציבור, אב הילד צריך לחתום על מסמך מיוחד בו הוא מצהיר שהוא אבי התינוק. כאשר אב הילד רצה לעשות זאת, טענו בבית החולים כי הפקידים שאחראים על כך, אינם מוסמכים לעשות זאת בסופי שבוע ובחגים בסופי שבוע ובחגים.
אב הילד מספר כי: "הרגשתי כמו אזרח סוג ב' במדינה שלא רוצה לעשות את המינימום מאמץ בשביל להקל עליי או לכל הפחות לתת לי את היחס השווה. זה קרה ברגע שהוא ממילא מורכב וקשה נפשית אז להוסיף על כך עוד רובד כזה זה היה מאוד מתסכל. זה מכעיס שמכניסים את השיקול הזה של אופן הנישואים שלנו לעניין הזה."
מהדסה נמסר בתגובה: "שירות הרישום של אבהות נערך במשרד הפנים. הדסה מציעה שירות זה עבור ההורים כחלק מהרצון להקל עליהם את הבירוקרטיה, אך שירות זה - הכולל חתימה על מסמך משפטי, אינו פועל תחת כל פקידי שירות הקהל, ובוודאי שלא על ידי סטודנטים שאינם קבועים המאיישים את התפקיד בסופי שבוע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה