בארץ

דואר ישראל מכריח עובדים זרים לרכוש מוצרים בתמורה לשירות?

עובדת זרה מהודו ניגשת מדי חודש לאחד מסניפי הדואר בבת־ים כדי לשלוח את המשכורת שלה למשפחה שנותרה בהודו. עם זאת, הפקידים בדואר לכאורה מנצלים את חולשתה ומכריחים אותה לרכוש שלל מוצרים ומאיימים שאם לא תעשה זאת - לא תקבל שירות
מערכת ice |  1
דואר ישראל (צילום shutterstock)
עובדת זרה מהודו שמטפלת בקשישה חולת אלצהיימר מבת־ים, טוענת כי עובדי הסניף המקומי של דואר ישראל מכריחים אותה לרכוש ממוצרי הדואר בתמורה לקבלת שירות בסיסי.
לפי מאקו, העובדת היא מטפלת סיעודית חוקית, בשם שובא ג'ייאפרקאש, שנמצאת בארץ כשנתיים, ומדי חודש היא ניגשת לדואר כדי לשלוח את משכורתה למשפחה שנותרה בהודו. לדברי בנה של הקשישה שבה מטפלת שובא, הפקידים בדואר טוענים בפניה בכל פעם שיש לה הרבה כסף ולכן היא חייבת לרכוש מוצר כזה או אחר, אחרת לא תקבל שירות.
באחת מן הפעמים היא הוכרחה לכאורה לרכוש אוזניות ב-70 שקל, אף שלא רצתה בהם. כאשר שובא מסרבת נאמר לה לכאורה מפקידי הדואר שהיא לא תוכל להעביר את משכורתה למשפחה. בפעם אחרת היא הוכרחה לרכוש שלוש יחידות של אוזניות, שלוש יחידות של עטיפות לדרכונים, מכשיר עיסוי ואפילו מיקרופונים. עוד מתברר כי מדובר בדבר של נורמה, היות שחברותיה של שובא חוות לכאורה את אותו היחס מפקידים שונים שעובדים בדואר.
הבן שאול סיפר: "שלחתי פנייה מסודרת באתר הדואר, וכמובן שעד שזה יטופל, אם בכלל, העובדת תמשיך לסבול מההתעמרות שלהם. כנראה שהם מקבלים עמלה על המכירות, והם מנצלים את המצב לרעה. השאלה היא איך אנחנו כעם נראים, כשאנחנו מתנהגים כך לעובדים זרים? האישה הזו עובדת כל כך קשה עבור אימא שלי, העליתי את משכורתה ופשוט גונבים ממנה – מוציאים לה את הנשמה".
מהדואר מסרו בתגובה כי התלונה נמצאת בבירור מעמיק וכי עד תום הבירור הופסקו בדואר המכירות של כלל המוצרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה
    אני 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש ככה, מכריחים לקנות שטויות שאין צורך.
    סגור