בארץ

מבקר המדינה: "מדינת ישראל כושלת בהיערכות לרעידות אדמה"

בעקבות רעידת האדמה במרוקו, מבקר המדינה אנגלמן, יוצא נגד היערכות ומוכנות המדינה לתרחיש של רעידות אדמה אומר: "על ראש הממשלה והשרים הרלוונטיים לתקן את הליקויים באופן מידיי

מערכת ice | 
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (צילום שבוע הסייבר, אוניברסיטת ת"א)
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, התייחס היום להיערכות ישראל לתרחיש של רעידות אדמה. אנגלמן טוען כי ישראל צריכה להתייחס לרעידות האדמה בטורקיה ומרוקו כנורות אזהרה.
עוד הוסיף אנגלמן ואמר: "נראה שלמרות נורות האזהרה מדינת ישראל כושלת בהיערכותה לרעידות אדמה. לאחר החגים אפרסם דוח מעקב מקיף, עליו עבדנו בשנה החולפת, בעניין ההיערכות לרעידות אדמה ברמה הלאומית. במקום להמתין לוועדת חקירה לאחר אסון שיתרחש, על ראש הממשלה והשרים הרלוונטיים לתקן את הליקויים באופן מידי".
 

אנגלמן טוען כי ממשלת ישראל צריכה להגדיל את עשייתה בתחום ולאחר כל מקרה של קריסת מבנים צריך להתייחס וועדת חקירה ראויה ולא לעבור על הדבר על סדר היום. אנגלמן קורא לפעילות בתחום.
"בדוח שפרסמנו לאחרונה עלו שני נתונים מטרידים: הראשון הוא שמשרד הבינוי והשיכון לא השלים חיזוקם של 93% מהמבנים הטעונים חיזוק מיידי בערי הפריפריה", פירט אנגלמן. "הנתון הבעייתי השני הוא ש 70% מבתי הספר המיועדים לחיזוק לא חוזקו. הליקויים בעניין לא מובנים עוד יותר נוכח העובדה שבעלות של 2.3 מיליארד שקל ניתן לפתור את הבעיה של הערים בפריפריה הנמצאות על השבר הסורי-אפריקני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה