בארץ

מאות חוקרי שואה נגד הדחת דני דיין: "אתגר ללגיטימציה של המוסד"

בעקבות ניסיון ההדחה של יו"ר יד ושם, דני דיין, יותר מ-100 חוקרי שואה פנו במכתב לראש הממשלה ושר החינוך. במכתב הם דורשים להשאיר את דיין בתפקידו ומבהירים כי המוסד חייב להישאר עצמאי בצל מגמה רחבה של הכחשת שואה
מערכת ice |  3
דני דיין (צילום גרשון אלינסון פלאש 90)
בעקבות הדיווחים על הדחתו של יו"ר יד ושם, דני דיין, היום (ראשון) 123 חוקרי שואה פנו בכתב לראש הממשלה, שר החינוך והממשלה בכלל, ובו דרישה לא להתקדם עם המהלך. לפי ynet כתבו החוקרים כי: "כל ניסיון להשיג שליטה פוליטית ביד ושם הוא איום ברור על זכר ששת המיליונים, ואתגר ללגיטימציה של המוסד שנהנה מיוקרה אדירה בכל העולם".
במכתבם הם התייחסו להצלחותיו של דיין מאז שמונה ב-2021, וציינו כי כיום יותר ויותר מוסדות וממשלות מעורבים בסילוף עובדות השואה והכחשתה, ועל כן יד ושם חייבת להישאר עצמאית. 
קריאתם של החוקרים המובילים מגיעה גם לאחר שבארה"ב יצאו אמש נגד ניסיון ההדחה, וקראו לשמור על המוסד עצמאי בתור מפתח מרכזי שיאפשר למגר את היקף ההכחשה. לצד האירועים הללו, שר החינוך קיש עתיד להגיע לישיבת הנהלה של יד ושם ביום רביעי הקרוב.
נזכיר כי ההחלטה לכאורה מגיעה מבית ראש הממשלה. על פי הדיווחים, שרה נתניהו כעסה על כך שהזמרת קרן פלס הוזמנה לשיר בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם השנה, אף שלקחה חלק בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. עוד נטען כי דני דיין הוא מינוי של ממשלת בנט-לפיד, ועל כן עם כניסתה של הממשלה החדשה השנה, הוא סומן להדחה כמו כל שאר הבכירים שמונו על ידי הממשלה הקודמת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שרה נתניהו היא מפלצת (ל"ת)
    דני,אשדוד 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מי שירים יד על יד ושם, ידו תיגדע.
    ניצול שואה 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שינסה לפגוע במוסד הכי מקודש לעם ישראל בגלל דעות פוליטיות, עם ישראל יוקיע אותו על עמוד התליה. לאיזה שפל הגיעה הממשלה הגרועה הזו? ביבי התפטר , אחרת אזרוק אותך אישית מרום מעמדך. אתם בזויים.
    סגור
  • 1.
    משרדי ההפקה שמנוסים באיסוף חתימות והוצאת אגרות אנטי (ל"ת)
    עולם הפרסום 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור