בארץ

עיניים לשמיים: סופרמון וירח כחול - תופעת טבע נדירה תופיע הערב

הלילה, הירח המלא יגיע לנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ במסגרת תופעה המכונה "ירח כחול".  כזכור זו הפעם השנייה החודש שהתופעה הזו מתרחשת 
מערכת ice | 
ירח מלא (צילום pixabay)
כל מי שיסתכל לשמיים בעת שקיעת החמה, יגלה תופעה שמימית שונה מהרגיל. לתופעה קוראים סופרמון והיא מתארת מצב שבו הירח יראה גדול במיוחד, בשל העובדה שמלבד היותו ירח מלא, הוא גם מצוי סמוך מאוד לנקודה הקרובה ביותר במסלולו לכדור הארץ השנה. בנוסף הוא ייראה גדול מהרגיל גם לקראת הזריחה מחר.
כזכור, מדובר בירח השני המלא החודש וזו לאחר שגם ב-1 באוגוסט גם היה סופרמון. באוגוסט השנה, הירח המלא התרחש ב-1 באוגוסט ולכן מתאפשר ירח מלא נוסף בסוף החודש, 31 באוגוסט,  (29.5 ימים בין שני ירחים מלאים). כיוון שבלוח העברי הירח המלא קורה בדיוק באמצע החודש, לא ייתכנו שני ירחים מלאים באותו החודש.
 

מצב שבו יש שני ירחים מלאים באותו חודש נדיר יחסית, וחל בממוצע אחת לשלוש שנים,  והירח המלא השני זכה לכינוי ירח כחול. יש להדגיש, התופעה זכתה לשם הזה לא בגלל הצבע אלא בגלל מסורות שונות הנובעות לאנומליה של היראות ירח שני באותו החודש. בנוסף השם קשור למושג הלקוח מהפולקלור האמריקני, המציין דבר נדיר - "פעם בירח כחול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה