משפט

לקראת פיצוץ? זה מה שהשיב בג"ץ לעתירות נגד עילת הסבירות

בית המשפט העליון דחה את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות. הדיון יתקיים כמתוכנן בעוד שלושה שבועות ובסופו יכריעו השופטים האם לקבל את החלטת הכנסת בסוגיות הבוערות
דוד זולדן |  1
שמחה רוטמן (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות והדיון כאמור יתקיים כמתוכנן בעוד שלושה שבועות (ב-12.9).
עורך הדין אילן בומבך המייצג את הממשלה הגיש את הבקשה לדחות את הדיון אך הבקשה נדחתה. השופטים ציינו בהחלטה כי במידת הצורך יאפשרו את השלמת הטיעונים בכתב גם לאחר הדיון. השופטים התחשבו בבקשתו האישית של בומבך כי יש לדחות את הדיון בשל חתונת בנו והחליטו להקדים את הדיון לשעה 8:30 בבוקר.
קודם להחלטה הממשלה ביקשה ביום שישי באמצעות עורך הדין אילן בומבך המייצג אותה לדחות את מועד הדיון בעתירות על צמצום עילת הסבירות, לפחות ב-21 ימים. בומבך נימק את בקשתו בכך שמדובר במספר רב של עותרים ולכן הוא נדרש לזמן על מנת ללמוד את החומר. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, התנגדה לבקשה.
בומבך ציין בבקשה כי: "אל מול הטיעונים המתבקשים והכמעט מובנים מאליהם לטובת קיום הליך ראוי בסד זמנים הולם, לא נראה שום טיעון או אינטרס חזק המצדיק את זירוז ההליך לקצב בלתי הגיוני בעליל". לדברי בומבך: "אין שום אינטרס ציבורי שייפגע מדחיית מועדי התגובה והדיון בפרק זמן כה קצר. אל מול זה, אי-דחיה תביא לפגיעה אנושה ביכולת התגובה של המשיבים בעניין דרמטי וחסר תקדים".
בומבך ביקר את היועמ"שית וכתב: "כפי שכבר הובהרה עקרונית, ברור שטיעוניה מעלים עמדה נוגדת לזו של המשיבים. במילים אחרות, טיעוני היועצת המשפטית לממשלה, הם במידה רבה טיעונים כשל עותר נוסף. בכל מקרה, בהיותם נוגדים, לפחות חלקית, לעמדת המשיבים, הם מחייבים תשובה מטעם המשיבים. משכך, בלתי אפשרי שטיעון והתשובה לאותו טיעון, יוגשו באותו מועד. ולכן, לא ניתן להשיב לטיעוני היועצת המשפטית לממשלה אלא אם טיעוני המשיבים יוגשו במועד מאוחר לתשובתה של היועצת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להעיף את היועמשית המסריחה !
    רק ביבי לוין רוטמן 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבחרה ממשלה כחוק בבחירות דמוקרטיות ובג'ץ שולט במדינה , מתי כל הרשעים האלה ימותו ?
    סגור