בארץ

אזהרת רחצה בחוף האהוב: משרד הבריאות מתריע על זיהום

משרד הבריאות שחרר אזהרת רחצה לחוף השקט בחיפה. על פי הודעת המשרד, תוצאות הבדיקה המיקרוביאליות יצאו חריגות
מערכת ice |  1
חוף ים בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
משרד הבריאות הודיע על אזהרת רחצה ב"חוף השקט" בחיפה בעקבות תוצאות מיקרוביאליות חריגות שנמצאו במי הים. במשרד הבריאות הדגישו שהאזהרה תקפה עד להודעה חדשה, חשוב לעקוב ולהתעדכן.
לאחרונה המשרד להגנת הסביבה פרסם את נתוני מדד חוף נקי למחצית הראשונה של חודש יוני 2023, שלפיהם 93.9% מהחופים הפתוחים (הבלתי מוכרזים לרחצה) שנמדדו במדד דורגו ''נקיים'' עד ''נקיים מאוד'' בדומה למדד הקודם, לעומת 80% במדד באותה התקופה אשתקד.
המדד מבוצע בכל שבועיים. הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון נקי מאוד) הן: נהריה, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, חוף השרון, הרצליה, בת ים, גן רווה, אשדוד ואשקלון. ניקיון החופים הוא באחריות הרשויות החופיות.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "את החופש הגדול פתחנו עם חופים נקיים יותר מאשר בשנה שעברה. עלינו להמשיך ולהימנע מהגעה לחוף הים עם פלסטיק לשימוש חד פעמי, כדי לשמור על החופים נקיים לאחר הבילוי בחוף. צלילות הניקיון שקיימנו החודש לכבוד יום האוקיינוסים הבין-לאומי יחד עם 'משמר הים' ורשות הטבע והגנים הובילו לאיסוף אלפי פרטי פסולת מלב ים ולהעלאת המודעות לפסולת ימית ולנזקי הפלסטיק לשימוש חד פעמי בים ובחופים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עם תל אביב
    רק עכשיו 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כבר שנתיים שאני הולכת לחוף בתל אביב, וחוזרת חולה מאוד, ולא מקור ומתפקדת רק אחרי טיפול אנטיביוטי, כך גם עם חוף נתניה וזה לא זיהום של שקית פלסטיק, זה זיהום של המים עצמם. שמתם לב שהמים לא מלוחים כמו פעמים? שמתם לב שהמים מרגישים אחרת ומגעיל? שמתם לב שאין ככ צדפות כמו פעם?
    סגור