בארץ

ההסתדרות הרפואית הישראלית נגד ביטול עילת הסבירות

ההסתדרות הרפואית הישראלית שלחה עתרה לצו ביניים שיורה על עיכוב יישום ביטול עילת הסבירות בכל מה שקשור לרפואה בישראל
מערכת ice |  1
רופא מחסן בחורה חיסונים קורונה (צילום pexels)
ההסתדרות הרפואית הישראלית החליטה לצאת נגד ביטול עילת הסבירות ובאמצעות עו"ד אורנה לוין, עו"ד מיכל הראל ועו"ד לי אילן שלחו בקשה לצו ביניים שיורה על עיכוב יישום החוק בכל מה שקשור לתחום הבריאות.
על פי המכתב שמובא מ"כלכליסט": "בהעדרה של עילת הסבירות, מערכת הבריאות אינה מחויבת עוד להיות מונחית לפי שיקולים מקצועיים גם אם החלטות התקבלו תוך התעלמות או אי מתן משקל הולם לשיקולים רפואיים, או חמור מכך - בניגוד מוחלט לשיקולים רפואיים. משמעות הדבר היא גם יצירת חוסר וודאות ופגיעה ביציבות המתחייבת במערכת מסוג זה".
כזכור, בתחילת החודש פורסם כי ראשי ההסתדרות הרפואית קיימו מפגש פתוח על מנת לבדוק את כמות הרופאים שמעוניינים לבצע הגירה לחו"ל בעקבות ביטול עילת הסבירות. 
קבוצת הוואטסאפ שנפתחה בשבוע שעבר מונה כבר למעלה מ-3000 אנשי רפואה המעוניינים ברילוקיישן לחו"ל, כאשר אחד היעדים המועדפים על הרופאים היא ניו זילנד הסובלת ממחסור חמור באנשי רפואה דוברי אנגלית.
רופ' חגי לוין, יושב ראש איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל: "רופאים ורופאות אינם מאיימים לעזוב, הם פשוט עוזבים כי לא יוכלו לתת רפואה שיוויונית ואיכותית לאחר ההפיכה, במקום לנזוף בהם צריך להקשיב להם וללמוד את הסיבות לצעד כזה ובראשן שינויי החקיקה ההרסניים, טוב שההסתדרות הרפואית יוזמת מפגש כדי להקשיב, לדון ולהבין את הסיבות לצעד שכזה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "רופאים"
    יוסי 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על שבועת הרופא שמעתם? ותגידו, רוצחים עם ים על הידיים, מחבלים וטרוריסטים, איתם אין לכם בעיה לטפל ועם יהודי פשוט יש לכם? הזויים
    סגור