משפט

היועמ"שית פסלה? גפני לא מתרגש ומציע מסלול עוקף

בעוד החוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים מעורר זעם בקרב החוגים הליברלים יש במפלגות החרדיות מי שמביעים אכזבה גלויה מהחלטת היועמ"שית בסוגיה השנויה במחלוקת ומציעים מסלול עוקף יועמש"ית
דוד זולדן |  1
משה גפני (צילום אתר הכנסת)
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בתגובה להחלטת הייעוץ המשפטי לממשלה שלא לאשר את הפיילוט לרחצה בהפרדה במעיינות, מעבר לשעות הפעילות הרגילות. גפני זועם על ההחלטה ואומר כי: "במשרד הייעוץ המשפטי לממשלה, המילה 'שוויון' קיימת רק בציבור מסוים ולא כאשר מדובר בציבור החרדי, הדתי והערבי. מעיינות הטבע בישראל ניתנו לכולם ולא רק לציבורים מסוימים. מישהו יכול להסביר לי למה האישה החרדית שרוצה רחצה נפרדת לא מגיע לה שוויון?"
עוד טוען גפני כי: "המערכת הזאת היא אנטי חברתית, חסרת כל רגישות לצרכים השונים של אוכלוסיות בחברה הישראלית, גברים ונשים, והם מחליטים ועושים רק מה שנוח להם. מדובר בהחלטה מעוותת של המערכת, שדווקא השרה להגנת הסביבה ניסתה להביא בין כלל הציבורים ללא פגיעה בכלל הנופשים, אך בצד השני כנראה לא מעוניינים בהסכמות. החוק שלי להסדרת הנושא מונח על שולחן הכנסת ובהעדר הפיילוט שתוכנן - נצטרך לקדמו, כדי שגם הציבורים המעוניינים ברחצה בהפרדה יוכלו ליהנות ממשאבי הטבע בישראל".
ח"כ משה גפני, הניח על שולחן הכנסת עם חברי מפלגתו, סגן השר אורי מקלב וח"כ יעקב אשר, הצעת חוק שנויה במחלוקת ושקוממה עליו את ספסלי האופוזיציה. ההצעה: הסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים במעיינות ובשמורות טבע של רשות הטבע והגנים. לפי הצעת החוק, לפחות 15 אחוזים משעות הרחצה של האתרים הללו יתקיימו בהפרדה.
לתמיכה בלתי צפויה זוכה המפלגה החרדית דווקא ממגיש גלי צה"ל הוותיק והעיתונאי הבכיר, רזי ברקאי שהפתיע לאחרונה בפאנל שעסק בנושא והדהים את שומעיו: "אני בעד דרישת החרדים לקבל כמה ימים לרחצה בהפרדה בשמורות הטבע: "אפשר לתת להם כמה ימים בחודש. הם ממילא לא דורשים את סופי השבוע בגלל חילול שבת. אז למה לא?"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פייר. הוא צודק. אז בשם השוויון והכלת כולם האם גפני מוכן
    זחלילי 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהכותל יקצה 15 אחוז מהזמן לכניסה של רפורמים,נשות הכותל,אתאיסטים ובני דתות אחרות בלבד? נאה דורש נאה מקיים לא?
    סגור