בארץ

הרמטכ"ל ייפגש עם נתניהו: "פגיעה בכשירות הצבא בתוך ימים"

רב אלוף הרצי הלוי יציג בפני נתניהו את הסכנות באי כשירותו של הצבא למלחמה, על רקע הפסקת התנדבות הטייסים והקצינים שמספרם מגיע לאלפים רבים. במהלך סוף השבוע קיים הרמטכ"ל הערכות מצב לאור מכתבי הקצינים
מערכת ice |  1
הרצי הלוי (צילום ויקיפדיה-דובר צהל)
הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי קיים במהלך סוף השבוע דיוני הערכת מצב, הבוחנים את משמעות אי התייצבות הטייסים וקציני צה"ל נוספים למילואים בעקבות המהפכה המשפטית.
ב-ynet פורסם כי הרמטכ"ל ייפגש מחר עם ראש הממשלה נתניהו, ויציג לו את מצב כשירות הצבא במידה ולא יתייצבו הקצינים. בדובר צה"ל סירבו להגיב.

בהערכות המצב השתתפו אלופי צה"ל וקצינים בכירים נוספים שדנו בסכנות המיידיות לביטחונה של ישראל, בין היתר מכיוון חיזבאללה ואיראן על רקע הקרע בחברה הישראלית והסרבנות.
לפי ההערכות שעלו, כשירותו של צה"ל למלחמה עלולה להיפגע משמעותית כבר בימים הקרובים, בעיקר אם טייסים שחייבים לשמור על כשירות לא יופיעו לאימונים.
הערב (מוצ"ש) התקיימה מסיבת עיתונאים של "אחים לנשק" בה כעשרת אלפי חיילי מילואים הודיעו על השהיית ההתנדבות שלהם. עם זאת, עדיין לא ידוע כמה מהם בדיוק מתכננים להצטרף למהלך בפועל.
בנוסף, למעלה מ-900 בוגרים של אגף המודיעין פנו לראש אמ"ן והודיעו על הפסקת ההתנדבות: "אנו קוראים לממשלת ישראל ולחברי הקואליציה לעצור לאלתר את המהלכים הדיקטטוריים. אנו מודיעים בזאת למפקדינו, בצער רב, כי אנו משהים את התנדבותנו לשירות מילואים עד להודעה חדשה". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קצינים
    דליה 07/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורת קצינים טיסיים ושאר מקבלי פנסיות שמנות ותקצביות על חשבננו רוצים לבצע הפיכה צבאית לא יצלחו אנחנו הרוב 64 ואנחנו ננצח
    סגור