בארץ

24 שעות, 7 ימים בשבוע: לראשונה יצוין יום המודעות לנזקי הזנות

לראשונה בישראל יצוין "היום הארצי למודעות לנזקי הזנות" בתאריך 24.7.23. התאריך נבחר במחשבה רבה והוא מסמל את העובדה שתעשייה זו פועלת ברחבי העולם ובארץ - 24 שעות, שבעה ימים בשבוע
מערכת ice | 
תעשיית הזנות בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לראשונה בישראל יצוין "היום הארצי למודעות לנזקי הזנות" בתאריך 24.7.23. התאריך נבחר במחשבה רבה והוא מסמל את העובדה שתעשייה זו פועלת ברחבי העולם ובארץ - 24 שעות, שבעה ימים בשבוע.
עיריית תל אביב-יפו תציין את היום החשוב הזה בשיתוף המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות וארגוני הקואליציה למאבק בזנות. במסגרת זו יתקיימו ברחבי העיר מספר אירועים, בהם אירוע מרכזי ב"בית מרים" בנוכחות הזמרת אפרת גוש ולהקת "לולה מארש", סיור אודיו במועדון הפוסיקט לשעבר והרצאה של אלינור כהן שחלצה מתעשיית הזנות והקרנת סרט תיעודי בשם "זונה כמוני".
היום החשוב הזה מגיע על רקע נתונים מחרידים שמגיעים אלינו מהאקדמיה. למשל, לפי מחקר של אוניברסיטת תל־אביב משנת 2021, יותר מ-40% מהגברים בישראל (רווקים ונשואים) צרכו זנות לפחות פעם בחיים. לפי מכון ברוקדייל, חקיקת חוק נגד צריכת זנות הובילה לירידה של 18% בצריכת זנות בקרב הגברים.
יותר מכך, על פי הסקר הלאומי על תופעת הזנות, בישראל חיים יותר מ-12 אלף אנשים במעגל הזנות, ו-95% מהם נשים. 62% מהנשים הללו הן אימהות חד הוריות. מספר הקטינות והקטינים בישראל שעוסקים בתחום עומד על כ-3,000.
לדברי אפרת מייקין כנפו, מנהלת הרשות לחוסן ושוויון חברתי ויועצת ראש עיריית תל אביב-יפו לקידום מעמד האישה: "לאלימות המגדרית כלפי נשים פנים רבות ואחד מביטויה הקשים והאכזריים הוא הניצול המחפיר שבתעשיית הזנות. מדובר בעניין חברתי-ציבורי שהשורשים שלו נעוצים עמוק באי השוויון המגדרי ובפערי הכוחות. בשנים האחרונות, פועלת עיריית תל אביב-יפו לחיסול פעולתם של מועדוני חשפנות בתחומה ולסיוע לנשים המבקשות לצאת ממעגל אכזרי זה. העירייה פועלת לקידום חינוך להוגנות מגדרית ולשוויון מגדרי בכל תחומי החיים מתוך הבנה שכל עוד נשים לא שוות לגברים בכל הזירות, יהיה קשה למגר את האלימות כלפיהן, ובכלל זה את הזנות. עיריית תל אביב-יפו גאה לעמוד לצד שורדות הזנות ולצד ארגוני החברה האזרחית בציון היום הארצי למודעות לנזקי הזנות".
אור אבו, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, הוסיף: "זנות היא לא תופעת שוליים כמו שאנשים מספרים לעצמם. זנות היא תופעה שנוגעת בכל שכבות האוכלוסייה ומעצבת את הערכים הבסיסיים ביותר שלנו. העובדה שבישראל 40% מהגברים צרכו זנות היא מפחידה וזאת בדיוק הסיבה שכולנו צריכים להיות מודעים לנזקים של תופעת הזנות. חוק איסור צריכת זנות נחקק כשיתוף פעולה של כל הקשת הפוליטית, שהסכימו שזנות היא תופעה אכזרית שמשפיעה על כל החברה. מאז שהתחלנו לתעד את קורבנות הזנות ב-2010, מצאנו כי בממוצע, כל חודש מתה אישה בגלל נזקי הזנות. הזנות הורגת, וכולי תקווה שכמה שיותר אנשים מהציבור הרחב יבינו זאת, ובאמצעות התכנים המעולים שהעמדנו לרשותם, יגלו אחריות לא.נשים שנלכדו במעגל הזנות ויפעילו איתנו לחץ על הממשלה הנוכחית לאכוף את חוק איסור צריכת זנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה