בארץ

נתניהו: "המדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא בלי ממשלה"

העיתונאי עמית סגל חושף כי רה"מ נתניהו מתנגד להפסקת החקיקה וערוך למחאה האפשרית כולל סרבנות - וכי בבחירה בין אי התייצבות הטייסים למילואים לבין יציבות ממשלתו, הוא בחר בממשלה
מערכת ice |  5
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתכוון להתקפל בפני המחאה, גם במחיר של סרבנות טייסים. כך כותב היום (שישי) עמית סגל בטור האישי שלו בידיעות אחרונות.
לדברי סגל, בשיחות סגורות אמר נתניהו כי הוא ערוך נפשית לסרבנות ואף אמר את המשפט המדהים הבא: "המדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא יכולה להסתדר בלי ממשלה. להפסקת החקיקה יש משמעות אחת, והיא שאין עוד טעם לקיומה של רשות מבצעת, שכן זו לא תוכל לעשות דבר". 

על פי רוב ההערכות, גם של סגל, במידה ורה"מ יעצור שנית את החקיקה למהפכה המשפטית, שר המשפטים יריב לוין יתפטר מתפקידו. מאידך אם תימשך החקיקה, עלולה להיפגע מוכנות צה"ל למלחמה, בתקופה רגישה מאוד. אז מה יעשה נתניהו? כמו שהוא אוהב לעשות תמיד, לדחות את הקץ ולנסות לעכב את החקיקה עד לאחר פגרת הקיץ.
אולי בניגוד להערכתו של עמית סגל, בחדשות 13 נחשפו שלשום הקלטות מישיבת הממשלה, בהן ניכר כי רה"מ נתניהו מאוד מוטרד מסרבנות הטייסים, וסבור כי הן מסבות נזק אדיר לביטחון המדינה. בהקלטות הנדירות, נשמע נתניהו יוצא מכליו, מרים את קולו ודופק על השולחן בחוזקה.
"אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולים יותר, של ארגון הפרה המונית כזאת של חוק השירות או אם תרצה של סרבנות", צעק נתניהו לעבר היועצים המשפטיים. "זה בלתי ניתן לתפיסה. זה פשוט אי אפשר לתפוס את זה".
פרקליט המדינה עמית איסמן השיב לנתניהו כי כל קריאה לסרבנות או מרי נבחנת לגופה, ומצליח להרגיז את רה"מ, שדופק על השולחן בתגובה וזועק: "אם אתה אומר שכל מקרה ייבחן לגופו ולנסיבות שלו, אתה צריך להיות שם! אלוהים אדירים באמת לביטחון המדינה! כל מקרה לגופו? זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה".
ועוד המשיך וצעק נתניהו: "אתם יודעים מה זה עושה לאויבים שלנו? וזה לא רק ההשבתה של יכולות, זה גם מה שזה עושה לכוח ההרתעה שלנו. מה זה עושה, אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חשיבה בעייתית
    גיל 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כבודו, מדינת ישראל יכולה להסתדר מצוין ללא הממשלה הנוכחית. שאפו על הפרגון שלך לטייסי חיל האויר האלופים האמיתיים שלנו.
    סגור
  • 3.
    בהצלחה-רבה נתניהו לוין רוטמן
    בעד רפורמה 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בקידום הרפורמה בתחום המשפט בהצלחה לממשלה
    סגור
  • 2.
    הפסיכים של השמאל לא מבינים את זה (ל"ת)
    אחד שמבין 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    גם סטלין..
    יעקב 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המדינה יכולה להסתדר בלא כל הטייסות,די לנו בכמה עפיפונים (בשפע בכנסת ובממשלה) ו..."כנף ציון". גם סטלין אמר דברים דומים כשערך טיהורים.
    סגור
  • ביבי
    מולי 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אדיוט מושלם לך הביתה נמאסת המדינה לא חשובה לך חולה גדלות וכל הסובבים אותך חולים כמוך אדם מטומטם
    סגור