בארץ

מאי גולן משלמת על נאום ה"קוקוריקו": זו הסנקציה מוועדת האתיקה

אחרי העימותים המילוליים הקשים בין השרה מאי גולן וח"כ מירב בן ארי, אותה כינתה "תרנגולת קרקרנית", ו"את אמא לילדה, תיזהרי מבורא עולם": ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לזכות את ח"כ בן ארי, ולהטיל על גולן סנקציה של אזהרה
מערכת ice | 
השרה מאי גולן (צילום אולפני קרן קליפ)
ועדת האתיקה של הכנסת החליטה אמש (רביעי) להטיל סנקציה של "אזהרה" כלפי השרה מאי גולן, בעקבות תקריות מילוליות עם ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד).
ועדת האתיקה בראשות ח"כ ינון אזולאי קבעה כי השרה לקידום מעמד האישה הפרה את כללי האתיקה בשני אירועים שונים בחודש מרץ בעת עימותים עם ח"כ בן ארי, לאחר ששתיהן הגישו קובלנות הדדיות.

בדיון ב-5 למרץ קראה ח"כ בן ארי קריאות ביניים במהלך נאומה של גולן ובהם בין היתר: "את לא תוציאי מילה, מעכשיו אני אפריע לך לכל מילה, כל מילה שתגידי, מי את? מה עשית? כלום לא עשית, אפס עשית, מה עשית בחיים שלך!? מה עשית? אפס. שבי כבר! מי מתייחס אליה בכלל? מה את עיוורת? שבי, את יכולה לצאת".
השרה מאי גולן הגיבה באמירות "מירב קוקוריקו בן ארי", "תרנגולת קרקרנית", "מה עם הצ'קלקה", "הפה שלך הוא הפה המטונף והמזוהם ביותר בכנסת". במהלך העימות התבקשה השרה גולן לרדת מדוכן הנאומים, ולאחר מכן הוסכם שתמשיך לנאום בצורה מכבדת, וחברת הכנסת בן ארי נקראת לסדר פעמיים.
 
באירוע אחר ב-1 למאי, במהלך אישור מינוי מאי גולן לשרה לקידום מעמד האישה, נאמה ח"כ בן ארי אודות אי השירות הצבאי של גולן ואמרה: "תתביישי לך, השתמטת משירות צבאי, על זה את בושה וחרפה". השרה גולן קמה ממקומה וצעקה: "צבועה שקרנית, זה מה שתהיי כל החיים שלך. מנוולת, עלובת נפש, לא מפחדת ממך אני מאחלת שתעברי את כל מה שחוויתי! מנוולת".
עוד הוסיפה: "את בושה לכל מה שאישה מייצגת", "את אימא לילדה, תיזהרי מבורא עולם, אפסה, מנוולת". גולן נקראה לסדר שלוש פעמים ולבסוף יצאה מהאולם. 
ועדת האתיקה קבעה כי ח"כ מירב בן ארי לא הפרה את כללי האתיקה, אולם השרה גולן הפרה את הכלל: "חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, יהיה מסור למילוי תפקידיו בכנסת, ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר הכנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת". לפיכך הוטלה עליה סנקציה של אזהרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה