בארץ

המכירה הפומבית שגרמה למוזיאון תל-אביב לבטל אירוע עם כריסטי'ס

אוסף התכשיטים, מהגדולים והיקרים בעולם, היה שייך למשפחת הורטון המיליארדרית שעשתה את הונה באמצעות שיתוף פעולה עם הנאצים ורכישת עסקים יהודיים בכפייה
מערכת ice | 
מוזאון תל אביב לאומנות (צילום ויקיפדיה)
מוזיאון תל אביב לאמנות ביטל אירוע שאמור היה להתקיים בדצמבר הקרוב יחד עם בית המכירות הפומביות כריסטי'ס, לאחר ביצעו בחודש מאי האחרון מכירה שנויה במחלוקת של תכשיטים שנרכשו בעזרת כספים שנגזלו מיהודים בתקופת השואה. אוסף התכשיטים, מהגדולים והיקרים בעולם, היה שייך למשפחת הורטון המיליארדרית שעשתה את הונה באמצעות שיתוף פעולה עם הנאצים ורכישת עסקים יהודיים בכפייה.
בחודש מאי האחרון, ערך בית המכירות הפומביות מכירה ובה נמכרו התכשיטים בסכום שיא של 196 מיליון דולר בטענה כי כספי המכירה יינתנו לטובת קרן פילנתרופית לתרומות לארגונים ומוסדות אשר מנציחים את זכר השואה. מוזיאון יד ושם וארגונים נוספים סירבו לקבל את התרומה.
 
למרבה האירוניה, כריסטי׳ס עורכים השנה אירועים לציון יום השנה ה-25 לעקרונות וושינגטון- הסכם בינלאומי שעוסק באומנות שאבדה או נגנבה במהלך תקופת השלטון הנאצי והשואה, כאשר אירוע הדגל היה צפוי להתקיים בדצמבר במוזיאון תל אביב.
נשיא הקרן לניצולי השואה בארה"ב, דיוויד שכטר (אשר בעצמו ניצול שואה בן 94) פנה במכתב חריף לראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שמכהן גם כחבר מועצת המוזיאון, בדרישה לביטול האירוע, "אסור למוזיאון תל אביב לאמנות לתמוך בצביעותה של כריסטי׳ס.  מנקודת מבטו של ניצול שואה, כריסטי'ס עושה טריוויאליזציה של השואה ללא עוררין כדי להצדיק שימוש בכסף שנלקח באכזריות מהעם היהודי כדי לתמוך 'במטרות הצדקה' שנבחרו. הכסף הזה שייך למשפחות היהודים״.
במוזיאון תל אביב החליטו אתמול (יום א׳) כי האירוע יבוטל בעקבות הביקורות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה