בארץ

מהומות במצעד הגאווה במצפה רמון: "די לכפייה להט"בית"

רגע לפני שהמצעד יוצא לפועל במועצה המקומית התפתחה "מלחמת שלטים", כאשר פעיל הגרעין תורני באזור תולשים את שלטי הקהילה הגאה ותולים במקומם שלטים בסגנון ״משפחה זה רק אבא ואמא״
מערכת ice |  3
סערת מצעד הגאווה במצפה
היום (שישי) מסתיים לו חודש הגאווה ואחד האירועים שסוגר אותו הוא מצעד הגאווה במצפון רמון, אשר הפך למוקד של עניין רב, על רקע המחלוקות סביב הנושא במועצה המקומית. כזכור, ביוני 2021, ראש המועצה הנוכחי, רוני מרום, התבטא בחריפות כנגד הקהילה הגאה כשאמר: "אינני מכיר בדגל הלהט"ב ואינני מוכן לכנותם 'קהילה'. עליהם להבין שהם יוצאים מהכלל, וככאלה - לא נוכל כחברה להכילם".
הבוקר, תלמידי הגרעין התורני, של הרב צבי קוסטינר, שעברו למועצה בשנים האחרונות, תלשו שלטים שנתלו לרגל המצעד בהם נכתב "ואהבת לרעך כמוך" על רקע צבעי דגל הלהט"ב. במקום, הם תלו שלטים עם הכיתובים "משפחה זה רק אבא ואמא", "די לכפייה הלהט"בית", "עם אחד - משפחה אחת" ו-"דגל אחד משפחה אחת".
 
 
יוזמת המצעד במצפה רמון, מיכל רומי, מסרה בראיון ל-ynet: "מצפה רמון משנה את פניה. "אם אני צריכה לסמן את הנקודה שבה זה התחיל, זה עם המעבר של הגרעין התורני, של הרב צבי קוסטינר תלמידו של הרב צבי טאו. שם החל השינוי במצפה רמון. לא תכננתי שיהיה מצעד ראשון. ראש המועצה מרום ממש מנע מאיתנו לקיים אירועים ומעגלי שיח. הדעה שלו, הנחרצות שלו הייתה קרקע פורייה להתנהלות הגרעין התורני במצפה רמון".
עוד אמרה רומי: "אם בעבר היינו בירת תיירות המדבר, המקום הקסום הזה, אבן שואבת לאמנים וכל מי שרוצה קצת למצוא השראה בחיים שלו, היום תעשו סיבוב ודי תיפול לכם הלסת. אני חושבת שמה שקורה במצפה רמון זה סוג של חלון הצצה למה שקורה במדינה. אם מי שחשוב שאפשר לנתק את מה שקורה פה במצפה רמון בשאר המדינה טועה. המערכה על דמותה של מדינת ישראל לא יוכרע רק בקפלן אלא ברחובות בפריפריה ברמה היומיומית. מצפה, בית שמש. זה לא יוכרע רק בקפלן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגרעין התורני - חורבן לעיר חילונית/מסורתית
    מצפאי 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הגרעין הרס לנו את החיים השקטים והשלווים פה. פנאטים פסיכים. הם רוצים להעיף את הגייז, אחר כך יטפלו בכל השאר. בני הישיבה כנראה הם אלה שמאחורי גל שריפת דגלי גאווה ופריצה לבתים עם דגלי גאווה. ארגון חשוך, מפחיד, ימין קיצוני מהגרועים שיש בעולם, אלוהים שישמור אותנו שנעשנו ככ דומים לשונאינו.
    סגור
  • שקרן ופחדן
    אבי 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגרעין עושה דברים מדהימים כל השנה, תומך במשפחות נזקקות ודואג לאוכל לקשישים, ועושה המון בשביל כולם. אף אחד לא רוצה להעיף שום דבר, רק מביעים דעה אחרת. למה רק לצד אחד מותר להשמיע את קולו? אתם בעד דמוקרטיה, לא? אף אחד לא מאיים, אף אחד לא תולש דגלים, וגם אם תגידו את זה אלף פעם ותכתבו את זה בעיתון הארץ כל יום, הרוב המוחלט יודע איזה צד אלים ואיזה צד לא. חלאס עם השטויות האלה
    סגור
  • 1.
    מצעד הבושה האמיתי
    גאה בשפיות 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבורת סוטים הופכת העדפה מינית שמקומה בחדרי חדרים למצעד בפרהסיה. מטורללים על כל הראש
    סגור