בארץ

סקר מנדטים סותר: המצביעים מעדיפים את נתניהו על לפיד

יממה סוערת עוברת על מפלגת הליכוד, אך נראה כי מצביעי גוש נתניהו לא מתרגשים. בסקר של חדשות 12 התגלה - נתניהו זוכה לתמיכה של 76% לעומת האופציה בה יאיר לפיד יעמוד בראשות הממשלה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, אבשלום ששוני)
יממה לאחר ההצבעה על נבחרי הכנסת לוועדה למינוי שופטים והסערה בליכוד בעקבות כך וההכרזות כי ישנם בוגדים בתוך המפלגה, בחדשות 12 ומנו גבע ערכו סקר ובדקו כיצד הציבור היה מצביעו לו הבחירות היו מתקיימות היום. 
אז בניגוד לסקר המנדטים של חדשות 13, בו בנימין נתניהו חוטף מכה אנושה, בסקר של חדשות 12 התמונה שונה לחלוטין. הליכוד והמחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ ראש בראש עם 27 מנדטים, כאשר יש עתיד של יאיר לפיד עם 18 מנדטים. 
שאר מפלגות הקואליציה זוכות ל-27 מנדטים נוספים המתחלקים בין הציונות הדתית ועוצמה יהודית (ביחד) עם 10 מנדטים, ש"ס גם כן עם עשרה מנדטים ויהדות התורה עם 7. 
לעומת זאת, מהצד השני של המתרס, ניתן לראות כי מפלגת העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה, כאשר מרצ, שאינה נמצאת כעת בכנסת, מצליחה להשיג 5 מנדטים משלה. 
בסיכום הגושים ניתן לראות כי מחנה הימין משיג 54 מנדטים וזאת לעומת 61 מנדטים של גוש השינוי ו-5 מנדטים נוספים של מפלגת חד"ש- תע"ל. 
הליכוד 27
המחנה הממלכתי 27
יש עתיד 18
הציונות הדתית ועוצמה יהודית 10
ש"ס 10
יהדות התורה 7
ישראל ביתנו 6
חד"ש- תע"ל 5
מרצ 5
רע"מ 5
הנסקרים נשאלו "מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה" ו-39% קבעו שבנימין נתניהו, 30% יאיר לפיד, 28% אף אחד מהם ו-3% ענו שאינם יודעים.
מקרב מצביעי גוש נתניהו, 76% תמכו בנתניהו ו-6% בלבד בלפיד. כמובן שבקרב גוש מתנגדי נתניהו המספרים היו הפוכים - 62% תמיכה בלפיד ורק 7% בנתניהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה