בארץ

לפיד וגנץ התאהבו במחאה? השיחות בבית הנשיא על סף פיצוץ

השיחות בבית הנשיא: לפיד לגנץ מתרחקים מהסכם. הסיבה: במחנה הממלכתי מסרבים להצטרף לדרישה המרכזית של יש עתיד: להניע בהקדם את הוועדה למינוי שופטים ולכנס אותה בתוך שבועיים ממועד בחירת נציגי הכנסת לוועדה. האם מאבקי הרחוב והמחאה העממית קורצים למנהיגי האופוזיציה יותר מהחתירה להסכם עם הקואליציה בנוגע לרפורמה המשפטית? 

דוד זולדן | 
יאיר לפיד, יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל, אריה לייב אברמס)
יש עתיד והמחנה הממלכתי נטועים בעמדותיהם ולא מצליחים להתפשר ולהגיע לעמק השווה במהלך השיחות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית והמגעים מול הקואליציה. בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב פורסם היום (ראשון) כי במפלגה של גנץ מסרבים להצטרף לאחת הדרישות המרכזיות של יש עתיד בשיחות - הדרישה להפעיל את הוועדה למינוי שופטים ולכנס אותה בתוך שבועיים ממועד בחירת נציגי הכנסת לוועדה, ולהתחיל גם לבחור שופטים חדשים באמצעות הוועדה.
לדרישה המרכזית הזו במפלגתו של לפיד לא מצטרף המחנה הממלכתי מתוך טענה שאומרת שזה נושא שמסור לשיקול דעתו של שר המשפטים יריב לוין ואין להם כוונה להכריח אותו לכנס את הוועדה או להתערב בשיקול דעתו. מבחינת מפלגתו של גנץ, מספיקה הדרישה מהקואליציה להקים את הוועדה, לבחור את נציגיה ובעיקר לקבל מקום אחד לנציג אופוזיציה בוועדה.
אין מדובר במחלוקת ראשונה בין שתי סיעות האופוזיציה בנוגע לנושאים השנויים במחלוקת ושנידונים בשיחות בין הקואליציה לאופוזיציה בבית הנשיא אולם לנוכח חילוקי הדעות סביב סוגיות הניתנות לגישור נשאלת השאלה: האם מאבקי הרחוב והמחאה העממית קורצים למנהיגי האופוזיציה יותר מהחתירה להסכם עם הקואליציה בנוגע לרפורמה המשפטית?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה