בארץ

היידי מוזס: "מגיעים לפוליטיקה אנשים שמדברים מתוך בורות עמוקה"

לקראת מצעד הגאווה בתל אביב אומרת בראיון ל-ice היידי מוזס, בתו של הח"כ לשעבר החרדי מנחם אליעזר מוזס הנמנית עם הקהילה הגאה, כי "השנה יש למצעד חשיבות עמוקה מאוד" ומדברת על המחיר הכבד ששילמה כבת מיוחסת במגזר החרדי: "המחיר ששילמתי היה מורכב ולקח זמן עד שיצאתי מזה"
דוד זולדן |  1
היידי מוזס (צילום freepik, סאלי)
חודש הגאווה מגיע לשיאו בסופ"ש הקרוב, עם מצעד הגאווה שיתקיים ביום חמישי הקרוב בתל אביב. אירועים רבים התקיימו החודש סביב חודש הגאווה, וגם חברות רבות ערכו אירועים מיוחדים סביב חשיבות המודעות לקהילת הלהט"ב, זכויות הקהילה הגאה ועוד.
בראיון ל-ice אומרת היידי מוזס שנחשבת ללוחמת אקטיביסטית בכנסת מזה 15 שנה ומתמודדת ברשימת הליכוד לכנסת דברים שכדאי להקשיב להם. מוזס היא גם בתו של הח"כ לשעבר מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה שחזרה בשאלה ומשתייכת לקהילה הגאה. לקראת מצעד הגאווה היא משגרת מסר חד ונוקב לתומכיה והודפת את מבקריה. 
האם השנה יש למצעד משמעות נוספת נוכח הרפורמה המשפטית המתגבשת?
"השנה יש למצעד חשיבות עמוקה מאוד כי ראינו שכל ממשלה חדשה שמגיעה יש אנשים שלא מבינים מה זה להיות חלק מקבוצה של אנשים שמונים 45 אחוזים אם סופרים את כל הקטגוריות בקהילה. מגיעים לפוליטיקה אנשים שמדברים מתוך בורות עמוקה ושאין להם שמץ ומושג על זהות והגדרה אחרת ממה שהם מכירים. זה לא שיש לי שתי אופציות ואני בוחרת את האופציה הפחות גרועה. הלב והגוף נמשכים למשהו שהוא אחר וחייבים להכיר בזה. רק בן אדם ששלם עם עצמו יש לו שמחת חיים ושלווה וברגע שאנשים עושים את השינויים ושלמים איתם הם מגיעים למקום הנכון. החשיבות של המצעד נוגעת לזכויות וכולם צריכים להכיר בזכויות של חברי הקהילה גם מעוזית וגם רוטמנית וגם אלה שדיברו בצורה מבזה צריכים להתבייש".
איזה מוצא יש לאדם דתי שהתורה אוסרת עליו חד משמעית לקיים יחסים עם בן מינו?
"לאדם דתי או חרדי מבחינת התורה יש רק את האיסור של הפעולה: המכחול והשפופרת וזאת אומרת שעל כל מה שמסביב אין איסור בתורה כמו: לא להתחבק, לא להתנשק ולא להחזיק ידיים. אדם שהוא דתי יצטרך להתמודד מול זה כמו שהוא יצטרך להתמודד מול שמירת שבת וכמו שצריך להתמודד מול כל המצוות ואין צדיק שיעשה טוב לא יחטא. הכי חשוב להתחזק באהבת חינם. התורה מלמדת אותנו לראות בטובת האחר ורק אחר כך את כל השאר".
מה המחיר ששילמת בעבור הצעד הזה והאם בדיעבד היית חוזרת על ההחלטה?
"המחיר ששילמתי בשעתו היה מורכב ולקח זמן אבל בסופו של יום אנשים מתחילים להבין ומתרגלים. צריך המון סבלנות ואותי לימדו בחרדיות שאבנים שחקו המים כמו רבי עקיבא אז ככה זה לאט לאט אנשים מתרגלים והמצב הרבה יותר טוב ממה שהיה פעם. בטח שהייתי חוזרת על ההחלטה שוב ושוב. אני חושבת שאדם צריך לחיות את האמת שלו ולא להירתע".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    די לדחוף לנו כל הזמן להטביה פשוט כפיה!!!!
    יוחנן 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    די לדחוף לנו כל הזמן להטביה פשוט כפיה!!!!
    סגור