בארץ

בן גביר על המוקד: ארה"ב מגנה את "הביקור הפרובוקטיבי" בהר הבית

פרובוקציה או ביקור לגיטימי? עלייתו של השר איתמר בן גביר אתמול להר הבית, עוררה כצפוי גינויים מארה"ב, סעודיה, ירדן, מצרים, טורקיה ואיחוד האמירויות. מחלקת המדינה מודאגת גם מהרטוריקה המשלהבת, לאחר שהשר הכריז: "אנחנו בעלי הבית כאן"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
שוב מעורר סערה: כצפוי, ביקורו אתמול (ראשון) של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית, עורר גינויים מרחבי העולם ומידידתנו הטובה ארה"ב. דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, הודיע הלילה כי ארה"ב "מודאגת מהביקור הפרובוקטיבי אתמול, ומהרטוריקה המשלהבת שנלוותה אליו".
עוד נאמר בהודעת מחלקת המדינה כי "אין להשתמש במקומות קדושים למטרות פוליטיות. ארצות הברית תומכת בסטטוס-קוו וקוראת לכל הצדדים לכבד את קדושת המקום". זו הפעם השנייה שארה"ב מגנה ביקור של השר בן גביר בהר הבית. גינויים דומים נשמעו אתמול גם מסעודיה, ירדן, מצרים טורקיה ואיחוד האמירויות.

הביקור של בן גביר בהר הבית ארך כחצי שעה תחת אבטחה, וראש הממשלה נתניהו עודכן עליו מראש. עם סיום הביקור כתב בן גביר בטוויטר: "שמח לעלות להר הבית, המקום הכי חשוב לעם ישראל. צריך להגיד שהשוטרים עושים כאן עבודה נפלאה ושוב מוכיחים מי בעלי הבית בירושלים. כל האיומים של החמאס לא יעזרו, אנחנו בעלי הבית על ירושלים ועל ארץ ישראל כולה".
 
בהודעת מחלקת המדינה של ארה"ב מהלילה הובעה דאגה גם מכך שמפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס, מאפשר למתנחלים לשהות בחומש שבשומרון: "אנחנו מוטרדים מאוד מן הצו המתיר לישראלים לשהות בשטח המאחז חומש שבגדה המערבית באופן קבוע", אמר הדובר, "צו זה אינו עולה בקנה אחד עם ההתחייבויות של ממשלת ישראל הנוכחית לממשל ביידן. קידום ההתנחלויות בגדה המערבית מהווה מכשול להשגת פתרון שתי המדינות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה