כסף וצרכנות

מיכל שיר זועמת על הליכוד: "תקציבים למשתמטים קודמים לעזרה לחיילים"

ח״כ מיכל שיר סגמן (יש עתיד) זועמת על קיש ולוין מהליכוד שקידמו בעצמם את החוק בעבר והיום הם מתנגדים לו. גם הפרסומים על הכספים הקואליציוניים שיקבלו החרדים בסכומים גבוהים וזאת על רקע סערת חוק הגיוס לא מוסיפים בלשון המעטה: "סדרי העדיפויות של הממשלה ברורים: תקציבים למשתמטים קודמים לעזרה לחיילים"
דוד זולדן |  5
מיכל שיר (צילום פלאש 90)
ח״כ מיכל שיר סגמן (יש עתיד) זועמת על בכירי הליכוד שהתנגדו לחוק שהם עצמו קידמו ומתייחסת אגב כך לפרסומים אודות ההקצבות הנדיבות שיוקצו לחרדים במסגרת ההסכם הקואליציוניים על רקע סערת חוק הגיוס ואומרת: "סדרי העדיפויות של הממשלה ברורים: תקציבים למשתמטים קודמים לעזרה לחיילים".
שיר תוקפת את קיש ולוין מהליכוד שקידמו בעצמם את החוק בעבר הלא רחוק והיום הם מתנגדים לו: "היום חברי הקואליציה הפילו הצעת חוק שהגשתי שמבקשת להעניק נקודות זיכוי להורים לחיילים. שהרי החיילים שלנו מתקשים עם ההוצאות ונעזרים לרוב בהוריהם".
שיר אומרת באכזבה גלויה כי "למרות שיריב לוין ויואב קיש הגישו הצעות זהות בעבר, בחרה ממשלת הסחטנות וההשתמטות להצביע נגד החיילים ומשפחותיהם".
הצעת החוק עליה מדברת ח"כ מיכל שיר מתייחסת לפקודת מס הכנסה, בה נקבע כי הורים זכאים לנקודות זיכוי בעד ילדיהם כמפורט בפקודה. הטבת המס האמורה מסייעת להורים להתמודד עם ההוצאות הכרוכות בגידול הילדים, והיא פוקעת בסוף שנת המס שבה מלאו לילד שמונה עשרה שנים. המשכורת המשולמת למשרתים בשירות סדיר נמוכה ואינה מספיקה למימון צורכיהם הבסיסיים. לכן, זקוקים המשרתים בשירות הסדיר לתמיכתם הכלכלית של הוריהם, נוסף על המשכורת שמשולמת להם.
בית המשפט העליון התייחס לצורך בתמיכה הכלכלית של ההורים בפסק הדין כדלהלן: "צעיר בגיל צבא אינו יכול לפרנס עצמו (ואף אסור לו לעשות כן, אלא בהיתר), והמשכורת הצבאית אין בה כדי לספק את כל צרכיו. גם שלטונות הצבא מניחים כי החיילים סמוכים על שולחן הוריהם, לפחות לעניין המדור בעת חופשותיהם או לגבי אלה המשרתים "קרוב לבית" ואין להם מגורים במחנה. התוצאה היא שלמעשה נופל חלק מן המעמסה על ההורה...".
 
בשל תלותם הכלכלית של המשרתים בשירות סדיר בהוריהם, ובשים לב לעובדה כי השירות בצבא וההתנדבות הם ערכים חשובים שיש לטפח בפני עצמם, מוצע להקל על ההורים ולקבוע כי הורים לילד המשרת בשירות סדיר יהיו זכאים לנקודת זיכוי בעד כל אחד מילדיהם כאמור.
בנוסף, מוצע לקבוע כי אם ההורים חיים בנפרד, נקודת הזיכוי תובא בחשבון להורה שכלכלת ילדו המשרת בשירות סדיר היתה עליו, ואם כלכלת ילדיהם מחולקת ביניהם, יקבל כל הורה חלק מנקודת הזיכוי לפי חלקו בהוצאות הכלכלה.
הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת העשרים על ידי חברת הכנסת ענת ברקו וקבוצת חברי הכנסת ועל שולחן הכנסת העשרים וארבע על ידי חבר הכנסת יריב לוין ועל ידי חבר הכנסת יואב קיש.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עם ישראל חי
    קליאופטרה 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בס"ד כן לחרדים ולא לעבאס שונא ישראל ישבת בממשלה עם שונאי ישראל שהרמו את האף ולא דיברת מילה מאחלת שלא תעברו את אחוז החסימה ולא נראה אותכם יותר אמן ואמן
    סגור
  • 2.
    ממשלת פושעים
    יוני מגל 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בממשלה הזו יושבים חרדים חסרי ערך דתיים משיחיים מיטתרים טמבלים ובעיקר פושעים שישראל לא מעהיינת אותם שיעשו פרצוף חשוב הם לא עושים עלינו רושם. מעדיפים לא ציוניים על פני משוחררי צה"ל,ודתיים משיחיים על פני סני אדם נואמאליים אלו הם פושעים בחסות החוק בראשות עבריין זקן,חולה במחלת אגו נוראית.
    סגור
  • זו הממשלה הכי טובה שהיתה לנו
    קליאופטרה 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם בממשלה יהודים בלי שונאי ישראל ?? שיעלו ויצלחו אמן ואמן
    סגור
  • 1.
    זה עוד כלום אני מניח שיעברו עוד מיליארדים
    ייייייישששששש 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור החרדים יגרמו לפשיטת רגל של המדינה!! ואז יקבלו אפס גדול
    סגור
  • שיקחו מעבאס ולא נפשוט את הרגל
    עם ישראל חי 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בס"ד אם עבאס לא פשטנו את הרגל ??? צבועים ושונאי ישראל ?? אתם
    סגור