בארץ

גלעד ארדן הדליק נר ונטש במחאה את הדיון באו"ם: "תתביישו"

ביום הזיכרון: השגריר גלעד ארדן הדליק נר על שולחן מועצת הביטחון באו״ם, שהתעקשה לכנס דיון בסוגיה הפלשתינית דווקא ביום זה. הטיח בחברות המועצה: ״חרפה! הדיון הזה מחלל את זכר הנופלים, לא ניקח בו חלק״
מערכת ice |  1
גלעד ארדן (צילום פלאש90)
מועצת הביטחון של האו״ם התכנסה היום (שלישי) לדיון מיוחד בסוגיה הפלשתינית, אליו הגיעו שר החוץ הרוסי ושר החוץ הפלשתיני - וזאת למרות פניות מראש של שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, להזיז את מועד הדיון, כדי שלא לפגוע בקדושת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.
השגריר ארדן, כאקט מחאה על ביזוי יום הזיכרון, הביא לדיון במועצת הביטחון נר זיכרון, הדליק אותו, הקריא את שמותיהם של הנרצחים והנופלים בפעולות טרור בשנה האחרונה - ועזב במחאה את האולם.

רגע לפני צאתו מהאולם תקף השגריר ארדן את חברות המועצה: ״ביקשתי מכם לשנות את מועד הדיון וההחלטה לקיימו בכל זאת רק מוכיחה את כל מה שאנחנו כבר יודעים על הגוף האנטישמי והמוטה הזה. בזמן שמדינת ישראל אבלה, המועצה הזו, כרגיל, תשמע שקרים בוטים המגנים את ישראל, ובינתיים כצפוי, האיום האמיתי על האזור, משטר האייתוללות באיראן, לא יהיה אפילו הערת שוליים בדיון של היום. בושה, בושה, בושה!
 
"אני מסרב לקחת חלק באבסורד הזה", אמר ארדן, "במקום זאת אנצל את ההזדמנות כדי לכבד את זכרם של קורבנות הטרור הפלשתיני בשנה האחרונה ואת אלו שנפלו בעת מילוי תפקידם״. השגריר ארדן הקריא את שמותיהם של הנרצחים בשנה החולפת ועזב את האולם.
 
ההערכה במשרד החוץ היא שהסיבה לסירוב של הרוסים להיענות לבקשה ולדחות את הדיון היא תגובה להתקרבות היחסים בין ישראל לבין אוקראינה. בין השאר, תקף ארדן את שר החוץ הרוסי לברוב, העומד בראש המועצה, ושאל: "כיצד הייתם מגיבים אם היינו קובעים דיון ביום הניצחון שלכם על הנאצים?".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד
    מיכל 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יישר כח אל תירא ישראל כי גור אריה הלא אתה
    סגור