קריירה ולימודים

אביב גפן נחשף: קיבל אישור מיוחד מהרב להופיע בעצמאות

אביב גפן החליט להופיע בבמות העצמאות בזמן שהוא יושב שבעה על אביו, יהונתן גפן ז"ל, וכעת נודע כי הוא עשה את זה באישורו של הרב ד"ר יצחק בן דוד - רב קהילה בצור הדסה
מערכת ice |  12
אביב גפן, יהונתן גפן (צילום פלאש 90/ שיר טורם, מסך אולפן שישי)
יהונתן גפן ז"ל, המשורר והסופר הישראלי הגדול, הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 76. בנו של יהונתן, אביב גפן, הודיע אתמול (ראשון) כי הוא יופיע ביום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, זאת בזמן השבעה שלו על אביו.
בהודעה שיצאה מטעמו של אביב גפן נכתב כי "בימים מורכבים אלו, אביב מרגיש צורך להופיע כמתוכנן באירועי העצמאות יחד עם הלהקה וכל הצוותים אשר מלווים אותו כל השנים. בתקופה מורכבת זאת אביב מרגיש צורך לאחד את העם דרך המוזיקה בבימות שמסמלות את תקומת המדינה ואהבתו לארץ שלנו".
ב-YNET נחשף היום כי גפן התייעץ עם הרב שלו ד"ר יצחק בן דוד, לפני שקיבל את ההחלטה. במכתב ששלח הרב לגפן נכתב: "ההלכה מכירה בכך שלפעמים ישנו צורך ביציאה לעבודה, במקרים בהם ישנו הפסד משמעותי ובעיקר כאשר ההפסד יכול להיגרם לפרנסת אחרים. בדרך כלל ההיתר הוא כאשר מדובר בעבודה בצנעה, ולא מול אנשים אחרים, אבל ישנה דעה אחת המתירה לנגן לעבוד גם בתוך ימי השבעה".
הרב הוסיף: "לכך יש להוסיף שליום העצמאות יש מעמד של יום שמחה, בדומה לחנוכה ופורים. ביחס לפורים נפסקה ההלכה שלא נוהגת אבלות בפרהסיה אלא רק בצנעא, ויש מקום לומר שדין דומה ינהג גם לגבי יום העצמאות. לאור העובדה שמדובר ביום העצמאות, ושפרנסתם של אנשים רבים תלויה בהופעה זו, יש מקום לסמוך על דעות היחיד בהלכה שמאפשרות הופעה כזו".
הרב ד"ר יצחק בן דוד מכהן כרב קהילה ביישוב צור הדסה, ומלמד בישיבה לנשים בראש צורים. בעבר כיהן כרב קיבוץ עין הנצי"ב. את התואר האקדמאי קיבל הרב בן דוד מהחוג למשפטים באוניברסיטת בר אילן.
אז איפה הוא יופיע אתם שואלים? אביב גפן צפוי להופיע בשלוש במות בערב העצמאות:  בראשון לציון, בקרית גת ובתל אביב. בנוסף לכך, בהודעה שיצאה מטעמו של הזמר נכתב כי הוא יקיים את נשף הרוק שלו כמתוכנן בפארק הירקון.
כזכור, שירה גפן, אחותו של אביב גפן, עוררה סערה אחרי שהגיעה להלוויה של אביה עם חולצה עליה הכיתוב: "אין דמוקרטיה עם כיבוש", וספגה ביקרות רבות על כך, אך ממש לא התחרטה מאוחר יותר וטענה כי "זו הייתה דרכו של אבי ואעשה ככל שביכולתי להמשיכו".
 
אביב גפן מתנצל בפני הציבור החרדי. מן הארכיון
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    למה ההתפלפלות הזאת
    meni 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני על אבא כזה לא הייתי יושב שבעה בכלל
    סגור
  • 9.
    אדם שלא מכבד את אביו ואימו
    ארק 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחפש אישורים מהחזירים הכי גדולים. כמה שילם לרב עבור אישור זה? ידוע כי רבנים יאשרו כל פשע בתמורה לבצע כסף. רק אתמול שמענו איזה בעל זקן שמפציר בבעל זקן אחר להעביר כסף לבתי כנסת על אף שהוא יודע שזה בניגוד לחוק. זה נבלה וזה טריפה. באשר ל"אובדן הכנסה" כל אירוע ביום העצמאות מבוטח כנגד "כח עליון" אבל שני אלו הכסף עומד לפני כוד האב. שילכו לעזא---זל
    סגור
  • 8.
    שירת בצה"ל. ?....???????
    צביקה 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא שירת בצהל ,,אז איך מופיע ביום העצמאות ,,לבית עלמין צבעי אסור לו להיכנס ,אך להוםיע מותר ,,,אההה הבנתי
    סגור
  • 7.
    מה לא עושים בשביל כסף (ל"ת)
    רחל 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    רב קוו
    עופר 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבל אישור מהרב קוו של אגד
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    הם ספק יהודים!
    ur 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יכול להופיע,אם היה רוצה גם ביום השואה הוא היה מוצא רב שיתיר לו. אולי ברמת הגולן או באילת. אם מחפשים בנרות טוב טוב מוצאים. לא בטוח שהם יהודים כבר אמרתי ?
    סגור
  • ממש צדיקים כולכם....
    אממ 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה בבקשה, מי כבודו שיקבע מה יהודי ומה לא יהודי ואיזה רב תקף להחליט? ואם אתה מקיים תרי"ג מצוות אז אשרייך- אבל יש לי תחושה שלא. לא להיות צבועים בבקשה.
    סגור
  • 4.
    יש רבנים שמתירים לאכול חזיר, זה אומר שמותר?
    תום 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה גם הרב שאישר לאבא שלו להגיד ש נתניהו הלא נכון נהרג, נכון?
    סגור
  • 3.
    הופעת אביב גפן
    נועה 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתבישת ברב כזה . הופעה בזמן השבעה ? בושה מי שנתן אישור שכזה
    סגור
  • 2.
    אביב ידידי ,קבל עצה חמה של חבר,אל תלך בדרכי אביך,
    לירון 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אביך ז''ל היה אומן ענק אין ספק בכך אבל לא פעם הפיץ שנאה רבה לחלק מהעם,קרא לא לשרת בצבא והביא אמפתיה גדולה לאויבים שלנו, דווקא מדמות ציבורית מפורסמת שאמור להיות קצת ממלכתי,הייתי מצפה למתן את עצמו .
    סגור
  • עצה יפה ... ראוי שדמיות ממלכתיות יותר יאמצו
    עצה יפה 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עצה יפה... ואני הייתי מצפה שדמויות הרבה יותר ממלכתיות וייצוגיות יפסיקו להפיץ שנאה, לפלג את העם ולפגוע בביטחון, בכלכלה ובחברה. אבל מה לעשות.. לא מקבלים הכל בחיים. יש מי שצריך למתן את עצמו הרבה לפני. ויפה שעה אחת קודם.
    סגור
  • 1.
    אביב גפן
    משה 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלה אישור מהרב אולי תפרסם את שמו אתם אנשים חולים תאמין לי שיש אנשים שכואב להם יותר ממך הסמים והכסף טימתם לכם את המוח
    סגור