בארץ

נזקי הרפורמה: האם משרד המשפטים בכלל עוסק בנושאים אחרים?

בצל השהית החקיקה, נבדק עד כמה משרד המשפטים עסק בכלל בנושאים אחרים שעל הפרק. מסתמן כי ישנה ירידה ניכרת בפעילות של המשרד ביחס לשנים קודמות. כך לוין מסביר את המצב
מערכת ice | 
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ממשלת נתניהו פועלת כבר יום ממאה ימים, במרבית התקופה הזו היא התמקדה בניסיון החקיקה של הרפורמה המשפטית. מי שהובילו את המהלך היו חברי הכנסת רוטמן ולוין, וכעת שהחקיקה מושהית, לא מפתיע כלל שלתקשורת התפנה מעט זמן כדי לבחון - מה בדיוק עשה משרד המשפטים עם שאר המשימות שנמצאות על סדר היום?
ובכן, בדיקה של 'ישראל היום' גילתה כי לא הרבה התרחש תחת פיקודו של לוין, למעט כמובן נושאי הרפורמה. תחת ממשלות קודמות היו מקודמים תקנות ותזכירים שונים, אך מתברר כי עד כה לוין חתם רק על תקנה אחת, בעוד שכ-30 עוד מחכות לחתימתו. נציין כי אותם מסמכים הדורשים את חתימתו של השר נוגעים לנושאים בוערים, בהם עבודות שירות לנאשמים, ביטול דרישת הביטוח לחברות שמסייעות לזוגות לאמץ בחו"ל, תקנות שדורשות בדיקת עבר פלילי של מועסקים למשרד החינוך ועוד.
כמו כן, לשם השוואה, עד כה משרד האוצר הוציא 91 תזכירים ומשרד הבריאות 24 תזכירים, אף שזה האחרון הוא קטן ביחס למשרד המשפטים.
בתגובה לכך, הובהר מצד משרד המשפטים כי לעומת ממשלות קודמות, השר בוחן ומבקש תיקונים בקרב כל הצעה שמונחת על שולחנו, מה שמאריך את אישורן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה