בארץ

הרקע לתאונת העגורן נחשפת - זו הסיבה האפשרית לקריסה

שעות לאחר תאונת הקריסה של העגורן באשקלון, יו"ר ענף בטיחות במכונות, אלון שמש, מגיב ומסביר את הרקע האפשרי שהביא לתאונה. בעת זו עדיין נמשכים החיפושים אחר שני הנעדרים, עובדי חברת החשמל
מערכת ice | 
העגורן שקרס (צילום פלאש 90)
הבוקר דווח על אירוע קריסה שהתרחש אמש (ב') בתחנת הכוח באשקלון, במסגרתו עגורן ענק קרס אל תוך הים. בשעות האלה ממשיכים החיפושים אחר שני נעדרים שהיו על המתקן בעת הקריסה.
אף שהרקע המלא לאירוע טרם נחשף או נבדק, אלון שמש, יו"ר ענף בטיחות במכונות, האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות בלשכת המהנדסים הסביר את הרקע לתאונה: "האירוע התרחש אתמול בלילה במזח הפחם של חברת החשמל באשקלון. מדובר בעגורן שמשקלו העצמי יותר מ-1,000 טון והוא מיועד לפריקת פחם מאניות. העגורן נע לאורך מזח ובמקביל לאניות ופורק את הפחם באמצעות כף גדולה אל מסוע שמוביל את הפחם לתחנת הכוח".
לכך הוא הוסיף ושיער: "בהסתמך על התמונות שעברו ברשתות, ניתן לראות שהמסילה והמזח קרסו באזור מסוים והדבר הביא לנפילה של העגורן לים. היציבות של העגורנים מושגת בין היתר מתשתית שצריכה להיות מספיק חזקה כדי לשאת את המשקל העצמי ואת משקל המטען עם מקדמי ביטחון. לעיתים כאשר התשתית קורסת גם העגורן קורס ואין לזה קשר לחוזק העגורן עצמו. הסיבה יכולה להיות כוח דינאמי (מתפרץ) חיצוני ואף מכת רוח פתאומית בעוצמה גבוהה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה