בארץ

המילואימניקים שמתנגדים לסרבנות: "תשאירו את הצבא מחוץ לפוליטיקה"

בתגובה לתנועת המחאה מתגברת, כ-6000 חיילי מילואים לאחרונה חתמו על עצומה שבה התחייבו כי לא יפסיקו לשרת וקראו לאחיהם לנשק לחזור בהם 
מערכת ice |  1
חיילים (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
בעוד מאות מילואימניקים הכריזו כי יסרבו להתייצב ביחידותיהם כמחאה נגד הרפורמה המשפטית, צצים גם קולות מתוך מערך המילואים המביעים התנגדות נחרצת למהלך. ביניהם נמצאים כ-6000 חיילי מילואים, שלאחרונה חתמו על עצומה שבה התחייבו כי לא יפסיקו לשרת. 
"אנו, אנשי מילואים בהווה, מכל חלקי העם, מכל הדרגות והחילות, ומכל הקשת החברתית והפוליטית, ממשיכים ונמשיך לשרת כחיילי מילואים בצבא ההגנה לישראל, על אף המחלוקות הקיימות בחברה האזרחית, מתוך תחושת שליחות והכרה בחשיבות ההגנה על המולדת. כי אין לנו עם אחר - ואין לנו ארץ אחרת", כתבו בעצומה יוזמי העצומה, אהוד עזריאל מאיר, עודד הרוש, יותם פרץ, ומאיר ליוש - כולם לוחמים במילואים.
הרוש, שמשרת במילואים כמפקד טנק בשריון, סיפר בראיון ל-N12 על היוזמה: "לפני כשבוע חבר ואני ראינו את כל השיח והכותרות על הסרבנים. החלטנו לעשות את העצומה שלנו ותוך יומיים חתמו עליה 4,000 משרתי מילואים, היום 4 ימים אחרי - אנחנו עם 6,000 חתימות. האמירה מאוד פשוטה - תשאירו את הצבא מחוץ לשיח הזה. זה הביטחון הבסיסי של כל אזרח במדינה הזו והוא לא יכול לפעול לפי אג'נדות. בלי צבא אין לנו חיים וביטחון הוא הבסיס לכל דבר".
מאיר ליוש, ממארגני העצומה, הוסיף: "מאחורי העצומה עומדים מילואימניקים מכל הדעות ומגוון החילות שמסתכלים על המצב ואומרים לעצמם - איך זה שאת הצבא, את המקום הכי קריטי לקיומנו כעם, לקחו לצד של סרבנות בגלל מהלך פוליטי? מי ישמור על המדינה כשנסראללה יפלוש מלבנון או כשאיראן תתקוף?".
הוא פנה לסרבנים וביקש להעביר מסר: "אתם הסרבנים - תשבו בבית ותתנו לטילים להתפוצץ לידכם מכל כיוון, ולא תצאו כדי לשמור על המדינה? אנחנו באנו לומר - אל תגעו בצבא, אל תגעו בשירות המילואים. תשאירו את הוויכוח הפוליטי מחוץ לצבא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגד סרבנות
    דר' יעקב מזור 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני דר' יעקב מזור סרן במילואים מתנגד לסרבנות
    סגור