בארץ

המדינה האירופית שמתכננת להעביר את שגרירותה לירושלים

החלטתה של הונגריה התבצעה כחלק ממחווה של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן לנתניהו על מנת להביא לו הישגים מדיניים משמעותיים בתקופת המשבר הפוליטי בארץ
מערכת ice |  2
נתניהו ואורבן (צילום לעמ)
הונגריה החליטה כי תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים בחודש הקרוב, כך דווח היום (שישי) באתר החדשות זמן ישראל, ובכך תהפוך למדינה הראשונה באיחוד האירופי שמקימה את נציגותה בבירה.
על פי הדיווח, ההחלטה נסגרה בשיחות אינטנסיביות שניהל שר החוץ אלי כהן עם עמיתו ההונגרי, פטר שיירטו. גורמים בכירים במשרד החוץ שאישרו את פרטי המעבר, אמרו לזמן ישראל כי ההחלטה היא מחווה של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן לראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת להביא לו הישגים מדיניים משמעותיים בתקופת המשבר הפוליטי בארץ בעקבות הרפורמה המשפטית. 
בין אורבן ונתניהו קיימת מערכת יחסים עמוקה וארוכת שנים. המנהיג השמרן נחשב לאחד מבעלות הברית הקרובים ביותר של ישראל באירופה. בזמן ביקורו בישראל בינואר 2019, הבטיח אורבן לפתוח נציגות סחר דיפלומטית בירושלים. הנציגות הוקמה כעבור חודש ברחוב בן יהודה בעיר. במהלך מבצע שומר חומות במאי 2021 הטיל אורבן עצמו וטו על החלטות האיחוד האירופי נגד ישראל.
לא ברור כיצד ההחלטה, אם בסוף באמת תצא לפועל, תשפיע על מעמדה של הונגריה בתוך האיחוד, שכבר נמצא במצב רעוע עקב רפורומות פוליטיות ומשפטיות שהוביל אורבן במדינתו בנוסף לחוסר רצונו להירתם למאמצי האיחוד ונאט"ו לעזור לאוקראינה נגד רוסיה. 
הונגריה תהיה אחת מכמה מדינות המתכננות לפתוח את השגרירויות שלהם בירושלים בשנה הקרובה. לפני חודש סיכם שר החוץ כהן על הקמת שגרירות פפואה גיניאה בעיר ולזמן ישראל נודע כי המדינה הבאה בתור אחרי הונגריה היא פיג'י. כולן יצטרפו לארצות הברית, שהעבירה את שגרירותה לירושלים ב-2018 לאחר שהנשיא דאז דונלד טראמפ החליט להכיר בעיר כבירתה של ישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגד לי מי חבריך ואמר לך מי אתה
    שמוליק 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגד לי מי חבריך ואמר לך מי אתה
    סגור
  • 1.
    שגרירות הונגריה בירושלים
    אני בחרדה 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצורך עדכונים בנוגע להשלטת דיקטטורה ידידותית ליוזמיה ולמבצעיה
    סגור