בארץ

יצחק פינדרוס בריאיון: "כשהאופוזיציה תתעשת, יש על מה לדבר"

ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה מספק עילה נוספת לתמיכתו הנלהבת בהפיכה המשפטית ואומר בריאיון ל-ice: "כשגופי האכיפה, הרשות המקומית, המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט, יעשו את עבודתם נאמנה, לא ייווצרו איים מקומיים שהם 'אקס טריטוריה', בהם איש הישר בעיניו יעשה, ובזמני מלחמה נמנע מהמראות שכבר ראינו בשומר החומות"
דוד זולדן |  1
ח"כ יצחק פינדרוס (צילום פלאש 90)
יצחק פינדרוס, חבר כנסת מטעם מפלגת דגל התורה בסיעת יהדות התורה תוקף ומאשים בריאיון ל-ice את מערכת המשפט וטוען כי היא הגורם לבליץ החקיקות בין השאר גם בנושאי דת ומדינה: "בית המשפט מבטל את ההסדרים הקיימים ומבקש שנחוקק אותם בחקיקה, וכך למעשה נוצר המתח המיותר בין דת למדינה". על חוק החמץ שעבר היום בקריאה ראשונה הוא אומר: "ביהמ"ש נקט במדיניות הזו בנושא חוק הגיוס, חוק המרכולים וגם חוק החמץ". 
המצב הביטחוני שוב מתערער. אנחנו בדרך לסבב נוסף בגדה?
"אינני חושב שצריך להגזים. המדיניות בעיני שצריכה להיות זו אכיפה משטרתית מחמירה של העבירות "הקטנות", כדי שלא נגיע שוב למצב כמו "שומר החומות". כמו שלימדו אותנו חז"ל במסכת אבות: "אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו". כשגופי האכיפה, הרשות המקומית, המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט, יעשו את עבודתם נאמנה, לא ייווצרו איים מקומיים שהם 'אקס טריטוריה', בהם איש הישר בעיניו יעשה, ובזמני מלחמה נמנע מהמראות שכבר ראינו".
חוק החמץ עבר בקריאה ראשונה ורושם הישג נאה לחרדים. אילו עוד חוקים בסוגיות דת ומדינה צפויים לעבור בעתיד הקרוב?
"אנחנו לא מעוניינים להעביר חוקי דת ומדינה, אנו מעוניינים להמשיך את מצב הסטטוס קוו כפי שהיה קיים מקום המדינה ובהתאם להסדרים שהגיעו ביניהם נציגי העם בפרלמנט. אלא שבית המשפט נוקט פעם אחר פעם באותה מדיניות – מבטל את ההסדרים הקיימים ומבקש שנחוקק אותם בחקיקה, וכך למעשה נוצר המתח המיותר בין דת למדינה. ביהמ"ש נקט במדיניות הזו בנושא חוק הגיוס, חוק המרכולים וגם חוק החמץ". 
נכנסת לממשלה ימנית על מלא מלא והנה חוזרים המראות של הפינויים ונתניהו מצהיר על הקפאת הבנייה ביו"ש. לזה פיללת?
"בזמן קצר הממשלה הסדירה 9 ישובים ביו"ש ואישרה אלפי תכניות בניה. כפי שאנו דורשים שלטון חוק בשטחי C לפלסטינים, אנו דורשים גם שלטון חוק לישראלים".
באם יוחלט על מיתון הרפורמה המשפטית האם תשלימו עם זה או שפשרה אינה מילה גסה? 
"מי אמר שפשרה היא "מילה גסה"?! המצב הקיים דרוש שינוי, כולם מסכימים על כך. הרי חלק ניכר מראשי האופוזיציה הניחו בעברם על שולחן הכנסת הצעות דומות לסעיפי הרפורמה. אלא שהאופוזיציה גררה את הוויכוח מהמקום המקצועי של כיצד לשפר את מערכת המשפט למקום פוליטי. כשהם יתעשתו ויבינו שגורל המדינה על הכף ושגם להם יש אחריות, בהחלט שיש על מה לדבר. ראש הממשלה, שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה כולם אומרים זאת בקולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה. פשוט גועל נפש
    א.א 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפס מאופס. אסור לאנשים כאלה להיות נבחרי ציבור מי בוחר אידיוט כזה... שפוט עלוב נפש
    סגור