דיגיטל וטק

משבר האקלים עדיין כאן: ועידה בינלאומית תתכנס לפתרון המצב

הוועידה הבינלאומית "SunnySide APV SUMMIT 2023" תתקיים שבוע הבא במהלכה יקודמו פתרונות יישומיים לחסמים שעלו בהקמת מתקנים לייצור חשמל בדרך סולארית, עוד בשנה זו
מערכת ice |  1
שדה סולארי בצאלים (צילום פרופלור דרונס)
הוועידה הבינלאומית "SunnySide APV SUMMIT 2023" תתקיים שבוע הבא בגליל העליון בתאריך ה- 1.3 עד למחרת ה- 2.3.  במהלכה יקודמו פתרונות יישומיים לחסמים שעלו בהקמת מתקנים לייצור חשמל בדרך סולארית, עוד בשנה זו. בוועידה ישתתפו קובעי מדיניות ואסטרטגיה ממשרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות, חברות אנרגיה בינלאומיות, חוקרים, יזמים וחקלאים.
ככל שהשפעת שינויי האקלים על כלל ההיבטים בחיינו הופכת ברורה יותר, כך גם הצורך הדחוף בפתרונות ברי קיימא. שני היבטים קריטיים באתגרים העומדים בפני האנושות הם החיפוש אחר מקורות אנרגיה מתחדשים והצורך להתאים את אופן גידול המזון, בתנאי אקלים קשים ובלתי צפויים.
 
בעבר עסקו חוקרים בהיבטים אלו כל אחד לחוד, פיתחו מצד אחד אמצעים לייצור חשמל מאנרגיית השמש, ומצד שני בחנו טכניקות חקלאיות חדשות. עם זאת, בשנים האחרונות הצטברו יותר ויותר נתונים על יתרונות הטכנולוגיה האגרי-וולטאית "APV " המשלבת את שני ההיבטים: שימוש בקרקע חקלאית לגידולים והפקת אנרגיה סולארית בו-זמנית. 
היעד שהציבה ממשלת ישראל לשנת 2030, הינו הפקה של 30% מהחשמל באמצעות אנרגיה ירוקה, אך כיום רק כ- 10% מהחשמל בישראל מבוסס על אנרגיות מתחדשות, לעומת מדינות מובילות באירופה כמו גרמניה, ספרד, אנגליה וצרפת, שם כבר מדובר על כ- 50% בממוצע. אין ספק שישראל נמצאת בפיגור ביחס לארצות המערב ומתבססת על דלקים מזהמים להפקת חשמל. 
כמו כן, תיערך ישיבת העבודה הראשונה של הצוות הבין משרדי של משרדי האנרגיה הישראלי והגרמני במסגרת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה בין המדינות, עליו הוחלט בוועידת האו"ם האחרונה לשינויי אקלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין שום משבר אקלים, חשמל סולארי זה לא "ירוק" ולא יעיל. (ל"ת)
    מהנדס חשמל 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור