בארץ

ח"כ פוגל מאיים על מפכ"ל המשטרה: "אאלץ להפריש אותך"

ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית מאיים על מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בעקבות דבריו נגד השר בן גביר: "הוא קצת מתבלבל, אם לא נקבל את הכוח שאנו רוצים, לא נישאר"
דוד זולדן | 
צביקה פוגל, קובי שבתאי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מפלס המתח בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שוברת שיאים. בראיון לרדיו 103FM אמר ח"כ פוגל: "אני לא מאיים עליו, אני בסך הכול אומר – 'אל תשכח שיש פה מי שלוקח אחריות, האחריות היא על השר, על הממשלה וכשהשר והממשלה מכתיבים לך מדיניות, שיקול הדעת שלך הוא 'איך לבצע את זה בצורה הטובה ביותר' ולא 'האם לבצע את זה', ובזה הוא קצת טועה, הוא קצת מתבלבל אבל הוא לא היחיד".
פוגל ציין כי: "אנחנו רוצים אנשים שרכשו ניסיון, מביאים אותו לידי ביטוי ומשתפים אתנו פעולה לפחות בקטע של המדיניות, אל תצביע עוצמה יהודית, זה בסדר גמור, אבל כרגע השר שלך מונע על ידי ממשלת ישראל, נא לקיים את המדיניות שהשר אומר. כשהשר אומר שממשיכים לבצע פעילות במזרח ירושלים כמו שמבצעים את 'שובר גלים' בג'נין, אז אתה תבצע את זה בצורה הטובה ביותר שהשר ביקש ולא תבוא ותגיד לו 'לא, אני לא חושב''".
פוגל חידד את הדברים ואמר: "יש פה שר וממשלה שמכתיבים מדיניות, אנחנו לא באנו לפטר אף אחד, אם הוא לא ישכיל להתנהג כמו שאנחנו מכתיבים לו אז לא תהיה ברירה – ניפרד. כמו שאתם יודעים, יש מלא אנשים שחשבו שאין להם תחליף, גם בוגי חשב שאין לו תחליף. יש פה ממשלה נבחרת במדינת ישראל, יש פה שרים שזכו לאמון הכנסת, נבחרו כולם. באו לפה להכתיב מדיניות, העם אמר את דברו ועכשיו יבוא מישהו ויגיד 'לא, אנחנו נכתיב את זה אחרת'?"
פוגל טוען בלהט כי: "אני לא השר לביטחון לאומי, אני אומר בצורה הברורה ביותר, אבל אם הוא היה יושב אצלי במשרד היום ואם היה ברור שהוא לא מסוגל לבצע את המדיניות שלנו במזרח ירושלים ובשטח, ואני מקבל את ההערה שלא מעירים למפקדים בזמן פעילות מבצעית, אז אדוני, 'אני ממליץ לפרוש אחרת אני אאלץ להפריש אותך'".
בנוגע להמשך כהונתו הבהיר פוגל: "אם הוא יבצע את המדיניות, האיש הוא עם ניסיון, הוא לוחם, הוא היה מפקד מג"ב. אני מזכיר, כשהוא נבחר על ידי אמיר אוחנה, כתבתי לאמיר אוחנה הודעה 'החלטה מצוינת, איש ראוי', אני לא חוזר בי בעניין הזה. אם הוא יבצע את המדיניות בצורה שבה אנחנו רוצים, אז הוא יישאר ואולי אפילו יוארך תפקידו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה