בארץ

חילי טרופר: "ניצחתם בבחירות, למה כל הנקמנות והשנאה הזאת?"

בראיון ל-ice מתייחס שר התרבות והספורט לשעבר, ח"כ חילי טרופר, לרפורמה במשפט ועל הצעת המחנה הממלכתי: "מי שיש לו אחריות לדמוקרטיה מצופה ממנו לשלב כוחות ולנסות להגיע להסכמות", על המהלך של השר הנכנס מיקי זוהר: "שגה בהתנהלות"
דוד זולדן |  6
חילי טרופר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חילי טרופר, ח"כ מטעם המחנה הממלכתי, שבעבר כיהן כשר התרבות והספורט וכשר המדע והטכנולוגיה, בראיון ל-ice על הרפורמה במשפט והצעת המחנה הממלכתי, על גלי ההסתה בתקופה האחרונה, ועם ביקורת גם על השר הנכנס מיקי זוהר.
כמי ששואף ופועל להנמכת הלהבות והפלת המחיצות בעם – האם אתה מודאג מגלי ההסתה נגד רה"מ נתניהו?
"אני מוטרד מהקרע בעם ומכל גילויי שנאה ואלימות. כשהגעתי לאזור הפיגוע עם גנץ חטפנו גידופים ונאצות ואלה דברים חמורים שצריך לעמוד מולם בצורה ברורה בלי קשר מאיזה צד פוליטי הם באים".
האם אתה משלם מחיר במגזר הדתי בגלל ההשתייכות שלך למחנה המרכז - שמאל? אולי הערות ברחוב, הקנטות בבית הכנסת, עיקומי אף מצד אלה שרואים בך כמי שנותן הכשר לגנץ
"אני לא משלם מחיר כי אני חי בקהילה שחושבת כמוני ובסוף אתה הכי מודאג מהתגובות של בית הכנסת שאתה מתפלל בו. אני מתפלל במקום שנוח לי וחי בשלום עם הדברים שאני מאמין בהם. אנשים אחים אנחנו וכמו שאני מכיל אחרים אני מצפה שיכילו אותי גם אם לא מסכימים איתי".
האם הצעדים של מיקי זוהר כמו הניסיון לבטל את שבת ישראלית ומהלכים ראוותנים אחרים נועדו להשכיח את מפעל חייך ולגמד את הישגי הממשלה היוצאת?
"מיקי זוהר הוא קודם חבר. הוא לדעתי שגה בהתנהלות שלו אבל אני לא מרגיש שהוא בא לחרב ולנתץ את מה שהיה לפני אבל לצערי חלק מהשרים פועלים לחרב ולנתץ את המורשת שהשארנו מאחורינו".
 
גם מירי רגב מחקה את הצבע הסגול מפרסומי משרד התחבורה כי זה מזכיר לה את הצבע של מפלגת העבודה. אולי מדובר בשיטה ולא במקרה?
"אני שואל: למה צריך את כל הנקמנות והשנאה הזאת? ניצחתם בבחירות והעם אמר את דברו אבל כאזרח ישראלי הייתי רוצה שתעשו בדיקה מעמיקה לפני שאתם מקבלים החלטה דרמטית. אני אקבל כל החלטה אבל תניחו את דעתי ותשקפו מולי שעשיתם זאת לא מתוך נקמנות אלא פעלתם ממניעים מקצועיים".
בליכוד לא הסכימו לשבת אתכם על הרפורמה המשפטית. לבטל לגמרי כנראה לא תצליחו. האם תנסה לרכך את המכה ולהציל משהו בדרך אחרת?
"אני סבור שנכון לעשות שינויים במערכת המשפט ועם חתירה להסכמות רחבות ובלי להפריע את האיזונים העדינים בדמוקרטיה. בני גנץ היה הראשון שהציע מהלך דרמטי ואמר בואו נשב בחדר ונגיע להסכמות עד שיצא עשן ולא נענינו. צריך להבין: במפגש כזה אף אחד לא יצא עם מלוא תאוותו בידו אבל מי שיש לו אחריות לדמוקרטיה מצופה ממנו לשלב כוחות ולנסות להגיע להסכמות. בלי בלמים ותוך שבועות לשנות סדרי שלטון. זה לא אחראי ולא רציני וטומן סיכון".
האם שי פירון שיצקת מים על ידו כשכיהן כשר החינוך הוא דמות חסרה בנוף הפוליטי היום?
"מה שטוב שהוא נשאר בציבוריות הישראלית כי יש לו מה לתרום וכולם רק ירוויחו מזה".
אהרון ברק אמר שהוא "רוצה שופט מרוקאי אבל אין". מה אתה חושב על האמירה הזאת?
"ביהמ"ש מגוון היום וכבר לא כולם אשכנזים. אני בעד שמערכת המשפט תספר את הסיפור הישראלי הרחב ואין ספק שיש לא מעט מזרחיים שהם פוטנציאל מעולה להתמנות לשופטים. אני לא חושב שצריך אחוז מרוקאי, אחוז רומני או אמריקאי. אני שואף שבסה"כ יהיה הרכב יותר מגוון והעיקר לשמור על האיכות של מערכת המשפט ועל העוצמה שלה".
באת להשפיע והנה אתה מוצא את עצמך בעמדה לא אסטרטגית. אולי כדאי להתפשר ולנסות להיכנס לממשלת נתניהו כדי להשפיע מבפנים? 
"הייתה הכרעה של העם ויש לנו משבר אמון עם נתניהו ואני לא חושב שזה היה על הפרק מהרגע הראשון. אנחנו לא אופוזיציה למדינה, אנחנו אופוזיציה לממשלה ונאבק רק בצורה חוקית, לגיטימית ובלי אלימות".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    התחלת לאיים
    חגית 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חילי איום לא עוזר
    סגור
  • 3.
    נקמת השלוחים
    רוברט 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עבריינים וחרדים/ דתיים תמיד היו בברית זה לא חדש, ראה משפחות פשע !
    סגור
  • 2.
    פריירים
    שר 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    השנאה התחילה ומחלחלת מכיוונכם והגוש הגדול שאתהמחובר אליו כי אתם שונאים את ביבי והגוש שהוא מייצג.אל תגלגל עלינו עיניים זה לא עובד.איפה היתה בממשלה הקודמת אם כל חטאת ממשלה אשכנזית שמאלנית וצבועה
    סגור
  • לא סתם שנאה לנתניהו
    דר 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השנאה לנתניהו יש לה סיבות ומקורות. הוא התגלה כשקרן משבה ומפריד מניפולטור ובוע. מעבר לכך אחרי שהוגשו כתבי אישום נגדו היה צריך לפרוש לענייניו. כית הוא גורר אותנו במודע לאסון לאומי כלכלי וחברתי. מעולם לא היינו קאובים יותר למלחמת אחים ולקץ מדינת ישראל כפי שזה עכשו. האשם הבלעדי לזה הוא נתניהו.
    סגור
  • 1.
    למה?ככה.זוכרים מה אמרה מירי רגב?אין כאבי בטן
    הטמבל 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על חילים,על קשישים .מה אמר אמסלם? נרמוס אתכם.ככה זה ביביסטים.
    סגור
  • חיליק שכחתה את ההצבעה שלך בינך לבין עצמך
    אזרח שלא שכח את מעלל 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו אתה בוכה גנבתם שילטון עם איזה נקמן שהושלך מהשילטון כאילו היה נגע איך לפיד בייש אותו בשדה תעופה כאשר ביידן הגיע לביקור עכשיו אתם בוכים כמו חתולים עשיתם ככל העולה לאל ידכם בכנסת להשפיל את הימין ועכשיו אתה עם עזות מצח חצוף פתאום נזכר שאתם מקופחים ושנוקמים בכם עכשיו יעברו כל החוקים ואתם תמשיכו לעשות הפגנות עד שתתעיפו וזה יעבור לכם ליצנים בכנסת צריך משקיענים ולא טרחנים
    סגור